Jutro pociągi wrócą na Półwysep Helski po kilkumiesięcznej przerwie spowodowanej rewitalizacją linii - poinformował dziś rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Maciej Dutkiewicz. Linia będzie otwarta do 2 września, później robotnicy wznowią remont.
_ Pierwszy pociąg regionalny z Gdyni na Hel odjedzie w piątek 21 czerwca o 5.56, a pierwszy dalekobieżny pociąg sezonowy, z Lublina, dojedzie do końcowej stacji 29 czerwca o 6.56 _ - poinformował rzecznik.
Remont linii ma potrwać do stycznia 2014 roku, ale kolejarze zapewniają, że zaplanowano go w taki sposób, by nie utrudniać kolejowego ruchu turystycznego. Od północy 20 czerwca do 2 września linia będzie więc otwarta dla pociągów, które będą mogły tamtędy jeździć z dotychczas dozwoloną prędkością 80 km/godz.
Na wiosnę zaplanowano najważniejsze prace, których efekt miał umożliwić wjazd pociągów na linię z końcem czerwca. _ Inwestycja została objęta specjalnym monitoringiem - transportom materiałów budowlanych przyznano priorytet, a wykonawca zapewnił większą liczbę sprzętu oraz pracowników biorących udział w pracach rewitalizacyjnych _ - zapewnił rzecznik. Jak wskazał Dutkiewicz, sporym utrudnieniem w realizacji prac rewitalizacyjnych była jednak wyjątkowo niesprzyjająca pogoda, która opóźniła prace.
Koszt remontu to 117 mln zł brutto. Głównym celem inwestycji jest skrócenie podróży pociągiem na Hel o około pół godziny. _ Skrócenie czasu przejazdu będzie możliwe dzięki przebudowie przejazdów kolejowych, na których dotąd ze względów bezpieczeństwa pociągi musiały zwalniać do 20 km/godz. Po rewitalizacji ulegnie to zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające - w tym między innymi, samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa _ - poinformował rzecznik. Zaplanowane prace obejmują także m.in. naprawę torów i wymianę podkładów.
Niezelektryfikowana i jednotorowa linia kolejowa z Redy do Hel liczy ponad 61 km. Uchodzi za jedną z najpiękniejszych w Polsce.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Uczą się jak poprowadzić Pendlino Obecnie w Polsce nie ma maszynistów, którzy mogliby jeździć Pendolino. Maszyniści, podobnie jak piloci, zdobywają uprawnienia do prowadzenia określonych typów maszyn. | |
Leo Express nie pojedzie po polskich torach? Trasy, po których przewoźnik chce jeździć w Polsce, to domena głównie państwowego przewoźnika PKP Intercity. | |
Woda podmyła tory. Pociągi wstrzymane W czasie naprawy torowiska w połączeniach lokalnych pomiędzy Głownem i Domaniewicami pasażerowie kolei byli przewożeni zastępczą komunikacją autobusową. |