Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KB
|

Turystyka. Vouchery wydawane przez biura podróży będą ważne przez kolejny rok

8
Podziel się:

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii planuje zmiany w pierwszej tarczy antykryzysowej. Dotyczą one m.in. ważności voucherów, które wydawały turystom biura podróży w zamian za wpłacone zaliczki na niezrealizowane wycieczki. Miały być one ważne tylko przez rok od daty planowanego wyjazdu. Resort chce je wydłużyć do dwóch lat. To prośba biur podróży.

Turystyka. Vouchery wydawane przez biura podróży będą ważne przez kolejny rok
Wielu turystów nie zdążyło wykorzystać vouchera. Będzie można to zrobić przez kolejny rok (PAP)

Jak informuje dziennik "Rzeczpospolita", Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii proponuje dwie istotne zmiany w ustawie covidowej z maca 2020 r. Jedną z nich ma być wydłużenie z roku do dwóch lat ważności wydawanego klientom biur podróży vouchera. Był on oferowany podróżnym, którzy nie mogli pojechać na wakacje w zaplanowanym wcześniej terminie z powodu wybuchu epidemii i restrykcji sanitarnych.

Zamiast zwrotu wpłaconej zaliczki, biura proponowały im voucher, który był ekwiwalentem wpłaconej sumy. Klient, który zgodził się na taką opcję, miał rok od planowanej daty wyjazdu na jego zrealizowanie.

Zobacz także: Wynagrodzenia w pandemii - jedni stracili, inni zyskali. Co z podwyżkami?

Jak przypomina "Rz", zaletą vouchera było to, że można nim zapłacić za inny wyjazd – w innym terminie i do innego miejsca. Poza tym vouchery są objęte gwarancją, co oznacza, że w razie upadku biura podróży, klient nie straci ani złotówki, ma prawo do odszkodowania z gwarancji touroperatora, a jeśli tych pieniędzy by zabrakło, to także z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.

Problem w tym, że jeśli w ciągu roku nie zostanie wykorzystany, traci swoją ważność. Klient nie może się po tym terminie ubiegać już o zwrot pieniędzy.

Tymczasem, w związku z trudną sytuacją pandemiczną na świecie i zapowiedzią kolejnego już ograniczenia sezonu wyjazdowego zimą i wiosną, Polska Izba Turystyczna poprosiła resort rozwoju o wydłużenie ważności voucherów na kolejny rok.

"Sytuacja pandemiczna nie tylko w kraju, ale i na świecie, nie pozwala od ponad roku wrócić organizatorom turystyki do pracy w wymiarze, dzięki któremu mogliby z powrotem stanąć mocno na nogi i regulować zaległe zobowiązania" – wyjaśnia w „Rz” prezes PIT, Paweł Niewiadomski.

Dodaje, że Izba zabiegała w ministerstwie o rozwiązania pozwalające branży doczekać do momentu, kiedy ograniczenia nałożone przez różne kraje na podróże zostaną cofnięte lub przynajmniej złagodzone.

Jak podają biura podróży, na vouchery zdecydowało się od kilku do nawet 30 proc. klientów. Przez obostrzenia związane z COVID-19 wielu nie zdołało jednak nigdzie wyjechać, zostały im niezrealizowane vouchery, których terminy niedługo się kończą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
grzeg
12 miesięcy temu
Fajnie :) ja sobie na spokojnie wykorzystałem voucher z Rainbow i bardzo jestem zadowolony z ostatecznego obrotu sprawy :)
EMILA G
rok temu
w ubiegłym roku 2020 nie można było wyjechać w lipcu na wakacje do Bułgarii przez pandemię. Zdecydowałam się na voucher lipiec 2021 rok do wykorzystania, nie będę mogła z mężem w tym roku go wykorzystać ... żałuję że nie zrezygnowałam chciałam pomóc branży turystycznej ( ale oni nie chcą mi pomóc teraz żeby przedłużyć na 2022 rok voucher) i nie rozumiem dlaczego taki problem, może wreszcie ktoś to zauważy bo ludzie stracą pieniądze ......takie dbanie o klienta nie z jego winy....... nie do wiary !!!
UlaS
rok temu
W ubiegłym roku miałam zarezerwowane wczasy zagraniczne, wzięłam voucher (110% wartości) bo sytuacja z covid-19 była jaka była. W tym roku zarezerwowałam wczasy w kraju. Okazało się, że na terenie Polski wartość vouchera wynosi jedynie 100% jego pierwotnej wartości. To w trosce o klienta...
Iga
rok temu
Biuro Wakacje.pl nie chcą zrealizować Vouchera gdyż wybraliśmy inny kierunek Polska, a Voucher, który mi wcisneli (domagali się dopłaty na 15 dni przed rzekomym wylotem, gdzie wiadomo, że nic z tego) był na zagranicę. Twierdzą że są tylko psrednikami. Każą pisać reklamację, tylko do KOGO? Pośrednika, który nic nie może. Ostatni raz Biuro Wakacje.pl nigdy wiecej
XYZ
rok temu
Oby się udało! Też mam voucher i nie wiem czy pojadę w tym roku na wakacje a bardzo chciałabym pomóc branży turystycznej..