Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Umowa na ekspresówkę podpisana. Prace na odcinku S7

28
Podziel się:

Droga ekspresowa S7 o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi kosztować ma 1 545 681 714,00 zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź.

Umowa na ekspresówkę podpisana. Prace na odcinku S7
Umowa podpisana przez GDDKiA dotyczy kontynuacji projektowania i budowy odcinka węzła Widoma - Kraków. (GDDKiA)

Kolejny odcinek ekspresówki ma powstać w Małopolsce. Umowa podpisana przez GDDKiA dotyczy kontynuacji projektowania i budowy odcinka węzła Widoma - Kraków.

Nowy fragment będzie liczył ponad 18 km. Zbudowane zostaną cztery węzły drogowe: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów.

Zobacz także: Rząd może się cieszyć. Budowa dróg tańsza niż zakładał

Postaną także obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową - wylicza GDDKiA.

Przebudowa czeka też istniejące obiekty inżynierskie, zjazdy, ulice, oraz infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne.

Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna. W sumie koszt tych prac został wyceniony na 1 545 681 714,00 zł.

Jak wyjaśnia GDDKiA umowa nie obejmuje budowy węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma - Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta. Ten drugi powstał w ramach budowy poprzedniego odcinka S7, czyli od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(28)
ip123
3 lata temu
W końcu po 50-ciu latach zacznie się budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Pomiary wykonywano w latach 1969-1970 , wytyczając pas autostradowy od Cieszyna do Krakowa. Kiedyś ten regon Podbeskidzia był rządzony przez Książąt Cieszyńskich a nie Polańskich, przez Monarchię Austriacko-Węgierską a teraz przez władze Polski. A to starą drogę (a S7 była oznaczeniem drogi od RIMMINI, RAWENNY przez Wenecję- Mestrę, Graz,Wiedeń, Brno, Cieszyn, Bielsko-Biała, Wadowice, Kraków, Rzeszów, Lwów aż po (graniczne z Rosją wówczas Równe) budowano szybciej. WARTO POZNAĆ INWESTYCJE tych NIEDOBRYCH AUSTRIACKICH ZABORCÓW....do tej pory korzystamy z ich szlaków drogowych i kolejowych, i innych. Ile to trwało ...nie pięćdziesiąt lat budowano drogi i wožono żwir drogowy furmankami...TERAZ KTOŚ TĘ HISTORYCZNĄ S7 NAZWAŁ 52, a S7 przesunął na kierunek z Krakowa do Chyżnego.
fffgf
3 lata temu
A co z dziesiątką pytam się jeszcze raz albo raz jeszcze
WschObwWarsza...
3 lata temu
Wszyscy czekają na WSCHODNIĄ OBWODNICĘ WARSZAWY, która jest świadectwem nieudolności GDDKIA i NieRządów ekipy rządzącej! Przez garstkę imb.cyli codziennie przez Warszawę/Trasę Toruńską jeździ tysiące Tirów, co ciekawe władze Warszawy pozwalają na ten proceder przez 24h/dobę. Brawo Wy!!!
Abc
3 lata temu
Ufff juz myślałem ze S10 chcą budować, cale szczęście ze nie. Jeszcze z 10 lat poczekamy na s10 jak fajnie 😬
Fghhjh
3 lata temu
A kiedy S11 Piła-Poznań? Ostatnio pokonanie tych niecałych 100 km zajęło mi ponad 2.5 h. Jest to główna trasa z południa Polski w stronę Koszalina i Kołobrzegu.
...
Następna strona