Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Kontrowersyjna kampania Philip Morris. Producent papierosów promuje rzucanie palenia

Organizacje promujące rzucanie palenia wytykają producentowi, że za marketingowymi działaniami nie idą czyny.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Donat Brykczynski/ZW/REPORTER)
"Bezdymne" palenie będzie alternatywą dla papierosów?

Producent Marlboro w najnowszej kampanii zniechęca do palenia papierosów. Zapowiada koniec tradycyjnego palenia, jednocześnie promując swój nowy produkt, jakim jest "bezdymny papieros". Organizacje walczące z nałogiem widzą w tym głównie PR i marketing.

Firma Philip Morris, znany na całym świecie producent papierosów Marlboro, zachęca do rzucenia palenia. I nie są to tylko wypowiedzi przedstawicieli jednej z największych na świecie firm tytoniowych, które wpisywałyby się w ocieplanie wizerunku spółki. W największych brytyjskich dziennikach spółka ruszyła z kampanią promującą "ambicję zaprzestania sprzedaży papierosów w Wielkiej Brytanii" - donosi brytyjski dziennik Independent.

Główne hasło kampanii brzmi: "Nasze noworoczne postanowienie. Staramy się rzucić papierosy".

Philip Morris w ten sposób promuje oczywiście swoje nowe produkty, które mogłyby w przyszłości zastąpić tradycyjne papierosy. Szczególnie, że widać na świecie trend polegający na prowadzeniu zdrowszego trybu życia i wielu klientów rzuca palenie.

Przełom dokonał się kilka lat temu. W latach 2014-2015 w USA sprzedaż urządzeń do e-palenia wzrosła o blisko 15 proc., podczas gdy tradycyjnych papierosów spadła o prawie 1,5 proc.

Rząd chce zarobić na e-palaczach. "Zyski nie mogą trafić do koncernów tytoniowych"

Alternatywą są nie tylko rozpowszechnione także w Polsce typowe e-papierosy. Philip Morris w ubiegłym roku wprowadził na rynek coś nieco innego - IQOS. Urządzenie to nie spala tytoniu znajdującego się w specjalnych wkładach, a tylko go podgrzewa. Dzięki temu wytwarza aerozol zawierający nikotynę. Producent twierdzi, że w wyprodukowanej przez urządzenie "mgiełce” jest średnio 90 proc. mniej szkodliwych substancji - poza nikotyną - niż w dymie papierosowym.

"Nasza wizja zakłada, że pewnego dnia te produkty całkowicie zastąpią papierosy" - prognozuje Philip Morris.

Organizacje promujące rzucanie palenia wytykają producentowi, że za marketingowymi działaniami nie idą czyny. "The Truth Initiative", cytowany przed brytyjski Daily Mail, wskazuje, że w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2017 roku Philip Morris sprzedał na świecie 565,6 mld paczek papierosów. W tym samym czasie na rynek wypuścił tylko 20,5 mld sztuk IQOS.

Aktywiści wskazują, że produkcja i sprzedaż papierosów Marlboro nie maleje wbrew szumnym zapowiedziom o końcu tradycyjnego palenia.

Tagi: philip morris, giełda, wiadomości, gospodarka, unia, najważniejsze, fundusze unijne, gospodarka światowa, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
08-01-2018

dodoI weź po takim syfiarzu kup samochód albo mieszkanie. No tragedia po prostu. O windach w blokach nawet nie wspomnę.

08-01-2018

niepalacyjestem w szoku niepale znacznie dlurzej i irytuje mnie jak widze na przystanku jak ktoś pali i ja to musze wdychać ja chcą się truc powinny być … Czytaj całość

08-01-2018

chriskto jeszcze pali?? nic tylko smrod... ochyda

Rozwiń komentarze (29)