Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Unijne cła na chińskie elektryki. Już widać efekty

82
Podziel się:

Unia Europejska podniosła cła na chińskie samochody elektryczne, co spowodowało spadek ich sprzedaży w listopadzie. Chińscy producenci, tacy jak BYD i SAIC Motor, odnotowali najniższe wyniki od marca.

Unijne cła na chińskie elektryki. Już widać efekty
Unijne cła na chińskie elektryki. Już widać efekty (Getty Images,, 2024 Getty Images)

Pod koniec października Unia Europejska zdecydowała się na podniesienie ceł importowych na samochody elektryczne z Chin. Decyzja ta wpłynęła na wyniki sprzedaży chińskich producentów w listopadzie, które były najniższe od ośmiu miesięcy. Firmy takie jak BYD i SAIC Motor, właściciel marki MG, odnotowały spadek udziału w rynku do 7,4 proc. w porównaniu do 8,2 proc. w październiku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Odcinek 3 - Od prowadzenia firmy głowa nie boli – jak zarządzać firmą bez stresu

Unia Europejska podjęła decyzję o nałożeniu ceł importowych na chińskie samochody elektryczne w celu ochrony swoich producentów przed subsydiowaną konkurencją z Chin. Nowe taryfy, sięgające nawet do 35,3 proc., skłoniły chińskich producentów do złożenia skargi do Światowej Organizacji Handlu, zarzucając Unii nieuczciwe praktyki.

Unia nakłada cła, Chiny odpowiadają

Nowe cła, które wynoszą od 7,8 do 35,3 proc., zostały nałożone w odpowiedzi na subsydiowanie produkcji przez Chiny, co umożliwiało sprzedaż aut po zaniżonych cenach. Wysokość ceł zależy od stopnia subsydiowania i współpracy z Komisją Europejską. W odpowiedzi na te działania, Chiny rozpoczęły własne dochodzenie dotyczące europejskich produktów, takich jak nabiał i wieprzowina.

Podwyższone cła mogą przynieść Europie więcej strat niż korzyści. Chociaż mają chronić lokalny przemysł, to Europa importuje prawie połowę chińskich elektryków, co może utrudnić wypełnienie ambitnych celów klimatycznych. Stanowi to wyzwanie szczególnie dla krajów takich jak Polska, gdzie rynek e-aut nadal się rozwija, a infrastruktura była dotąd niewystarczająca.

Mimo wprowadzenia wyższych ceł Europa pozostaje kluczowym rynkiem dla chińskich samochodów elektrycznych, które stanowią ok. 40 proc. eksportu z Chin. Decyzje UE mają na celu ochronę europejskich producentów przed nieuczciwą konkurencją ze strony chińskich firm.

Reakcje Pekinu na decyzje Brukseli były szybkie i zdecydowane. Chiny, uznając nowe cła za akt prowokacji, odpowiedziały postępowaniami antydumpingowymi wobec produktów europejskich, co może skutkować dalszą eskalacją konfliktu handlowego.

Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(82)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
wasabi K.
4 miesiące temu
Czyli Unia kłamie, że chce ekologii. Unia chce, aby Niemcy kupili Chińskie baterie, Chińskie silniki, chińskie komputery i zmontowali u siebie auto, i sprzedali dwa, trzy razy drożej. Przy okazji gorsze, brzydsze i z mniejszym zasięgiem.
Ewa
4 miesiące temu
Chińczycy na pewno zaraz wymyślą odwet, taki ze UE w pięty pójdzie!
POLAK
4 miesiące temu
Jakie zaniżone ceny z Chin???? to my mamy ZAWYŻONE ceny przez europejskie koncerny i łupiące nas po kieszeni w imię idei Unii Europejskiej i na utrzymanie darmozjadów w UE
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
RealityCheck
4 miesiące temu
No ale jak to? Przecież wcale nie miało chodzić o zyski, ale o zdrowie planety, czyż nie? Planeta płonie ... ale tylko gdy my na tym zarabiamy a nie ktoś inny?
Kali
4 miesiące temu
Chiny dotują własny przemysł samochodowy - to być nieuczciwa konkurencja. Europa dotuje kupujących samochody - to być uczciwa konkurencja.
Hakerr
4 miesiące temu
Chińskie auta lepsze od zachodnich a cła nie przeszkodzą w ogarnięcia rynku polskiego.
...
Następna strona