Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

UPC nie informowało klientów o dodatkowej opłacie. Musi zwrócić pieniądze

16
Podziel się:

Spółka UPC nie uzyskała zgody części klientów na aktywowanie usługi "Pakiet Bezpieczeństwa UPC", a mimo to pobierała pieniądze. To naruszenie prawa. Firma musi zwrócić pieniądze - zadecydował UOKiK.

UPC nie informowało klientów o dodatkowej opłacie. Musi zwrócić pieniądze
UPC nie poinformowała konsumentów w prawidłowy sposób o naliczeniu dodatkowej opłaty (Materiały prasowe)

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał operatora UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla konsumentów praktyki oraz przyznania im rekompensaty. Jak przekazał w komunikacie Urząd - decyzja w tej sprawie jest prawomocna.

Przedsiębiorca, który oferuje dodatkowo płatne usługi do umowy, musi uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na ich aktywację – przypomniał Chróstny.

W komunikacie Urząd przypomniał, że operator aktywował usługę "Pakiet Bezpieczeństwa UPC", czyli dodatkowy program antywirusowy, bez otrzymywania zgody ze strony klientów. Konsumenci byli informowani o tym, że usługa będzie włączona, a jej koszt po okresie próbnym wyniesie 9 zł miesięcznie.

Zobacz także: Oszustwa na koronawirusa. Na co trzeba uważać?

UOKiK podkreślił jednak, że sama informacja w takim wypadku nie jest wystarczająca - firma świadcząca usługi powinna zapytać konsumenta o zgodę, czego UPC nie robiło. Część konsumentów nie była w ogóle informowana o aktywacji dodatkowej usługi i związanymi z nią opłatami - czytamy w komunikacie UOKiK.

- Spółka nie zadawała konsumentom pytania o zgodę na aktywację dodatkowo płatnego programu antywirusowego. W czasie rozmów sprzedażowych konsultanci powiadamiali jedynie o aktywacji pakietu na próbę, wskazując jego bezpłatny okres oraz informując, że jeśli klient nie dokona dezaktywacji w określonym czasie, to będzie zobowiązany do uiszczania dodatkowej opłaty – zauważył prezes UOKiK.

W komunikacie Urzędu czytamy, iż Prezes UOKiK zobowiązał UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla klientów praktyki oraz do usunięcia jej skutków poprzez przyznanie konsumentom rekompensaty, którą otrzymają automatycznie.

"Oznacza to, że spółka zwróci swoim klientom środki w postaci upustu na kolejnej fakturze. Z kolei byli abonenci zostaną poproszeni przez przedsiębiorcę o podanie aktualnego numeru rachunku bankowego w celu otrzymania zwrotu" - wyjaśnił cytowany przez komunikat Prezes Chróstny.

Spółka musi uwzględnić reklamacje

UPC Polska zostało zobowiązane do zmodyfikowania procedury zawierania umowy, której elementem jest program antywirusowy.

Konsument będzie musiał być wyraźnie pytany o to, czy zgadza się na ponoszenie opłaty za dodatkową usługę w ramach każdego z trybów zawierania umowy.

Ponadto, konsumenci, którzy zrezygnowali z "Pakietu Bezpieczeństwa UPC" pomiędzy otrzymaniem pierwszej lub drugiej lub trzeciej, a wystawieniem przez UPC Polska kolejnej faktury zawierającej naliczenie za korzystanie z usługi dodatkowej, będą mogli otrzymać zwrot tych płatności. Spółka zwróci im kwotę od 9 do 27 zł.

UPC Polska zostało również zobowiązane do pozytywnego rozpatrzenia reklamacji dotyczących ponoszenia opłat za "Pakiet Bezpieczeństwa UPC", które zostały zgłoszone w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia przez nich umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, oraz które wpłynęły lub wpłyną do spółki w okresie od 29 grudnia 2020 r. do 30 dni po wprowadzeniu przez operatora nowych procedur - przekazał w swoim komunikacie Urząd.

Firma UPC Polska ponownie musi rozpatrzyć również odrzucone reklamacje konsumentów obciążonych opłatą za dodatkową usługę, które wpłynęły do niej od połowy maja 2016 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
oszuści
4 lata temu
Wszędzie wokoło złodzieje , Orange również jest oszustem . Nie informuje klientów o słabym zasięgu ich sygnału na danym terenie oraz że nie ma tam nadajnika .
One
4 lata temu
Podobnie dzieje się w bankach O zgodę nie pytają a ustalają tylko np.platne SMS autoryzacji jako podwójne potwierdzenie lohowania
edwlod
4 lata temu
Netia taki sam naciągacz i oszust wymuszajacy opłaty dodatkowe opłaty i dodatkowo za niewykonane usługi
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
czech
4 lata temu
ciekawe czy chiński monulet zwróci za wadliwe roboty
jak zwykle
4 lata temu
Chcą zniszczyć jedynego rzetelnego dostawcę internetu. Mam internet z UPC od kilku lat i nie mam powodu do narzekań w porównaniu do innych dostawców od których nie można wyegzekwować warunków wywiązania się z umowy, rzetelnej obsługi, kompetencji pomocy, a uwolnienie się od nich graniczy z cudem!!!
Cierpliwy
4 lata temu
UPC oszukuje także w kwestii szybkości internetu . W umowie mam 300 a realnie tylko 144. Po każdej mojej interwencji poprawiają i zapewniają że będzie dobrze a jest jak było.
POLAK
4 lata temu
CZEMU SIECI KOMORKOWE NIE INFORMUJA ZE DZWONIENIE DO UK PO 1STYCZNIA TO NIE UNIA I POWINNI NAS INFORMOWAC LUB ROZWIAZYWAC UMOWY PODPISYWANE WCZESNIEJ
jurek
4 lata temu
a Orange też podobnie wyskoczył.Dobrze że zorientowałem się i w porę interweniowałem.Dostałem co prawda potwierdzenie odwołania ale,no ale ten wielki Orange może ....