Trwa ładowanie...
bEUrqzGt
Notowania

Prawa Konsumentów – Wszystkie wiadomości

Klienci złożyli skargi, są rekompensaty. Skuteczna interwencja UOKiK
2
03.08.2021 12:23

UOKIK
 / 
Klienci złożyli skargi, są rekompensaty. Skuteczna interwencja UOKiK

Prezes UOKiK przeprowadził cztery interwencje na rynku usług medialnych. W efekcie przedsiębiorcy usunęli nieprawidłowości, a konsumenci otrzymali rekompensaty - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we wtorkowym komunikacie.

UOKiK z nowymi uprawnieniami. Będzie nowelizacja ustawy
132
01.03.2021 11:37

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
UOKiK z nowymi uprawnieniami. Będzie nowelizacja ustawy

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów zostanie poddana poważnemu liftingowi. Nowe przepisy są konieczne ze względu na unijną dyrektywę ECN+. Nowelizacja przewiduje m.in. ściślejszą współpracę organów antymonopolowych.

Błąd aplikacji Orlen Pay. Płacił za paliwo, a sąd nałożył grzywnę w wysokości kilkuset zł
1.1K
24.02.2021 14:45

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Błąd aplikacji Orlen Pay. Płacił za paliwo, a sąd nałożył grzywnę w wysokości kilkuset zł

Miało być szybko, łatwo i komfortowo. Skończyło się na sprawie w sądzie, gdzie został ukarany grzywną 400 zł. Aplikacja Orlen Pay nie zaksięgowała płatności, a sprawa trafiła na policję. Orlen przeprosił, ale oskarżenia nie wycofał. O sytuacji informuje nasz czytelnik.

Francja. Google "w sposób mylący" oznaczał hotele. Zapłaci 1,1 mln euro kary
1
15.02.2021 16:29

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Francja. Google "w sposób mylący" oznaczał hotele. Zapłaci 1,1 mln euro kary

Ranking hoteli stworzony przez Google mógł być "mylący" dla francuskich klientów. Za te niejasności koncernowi przyjdzie zapłacić kare w wysokości 1,1 mln euro.

UPC nie informowało klientów o dodatkowej opłacie. Musi zwrócić pieniądze
24
12.02.2021 10:56

UOKIK
 / 
UPC nie informowało klientów o dodatkowej opłacie. Musi zwrócić pieniądze

Spółka UPC nie uzyskała zgody części klientów na aktywowanie usługi "Pakiet Bezpieczeństwa UPC", a mimo to pobierała pieniądze. To naruszenie prawa. Firma musi zwrócić pieniądze - zadecydował UOKiK.

bEUrqzGv
Kara dla Yamahy. "Konsumenci przez 13 lat przepłacali za sprzęt muzyczny w internecie"
7
05.11.2020 11:02

UOKIK
 / 
Kara dla Yamahy. "Konsumenci przez 13 lat przepłacali za sprzęt muzyczny w internecie"

Spółka Yamaha Music Europe przez 13 lat ustalała z dystrybutorami minimalne ceny odsprzedaży sprzętu muzycznego w sklepach internetowych w Polsce - ustalił UOKiK i nałożył na spółkę pół miliona złotych kary.

Sklep odmówił sprzedaży telefonu na raty, bo klient nie widzi. Sprawą zainteresował się już RPO
08.09.2020 16:46

HANDEL
 / 
Sklep odmówił sprzedaży telefonu na raty, bo klient nie widzi. Sprawą zainteresował się już RPO

- Oczekuję, że nastąpi istotna zmiana i nikt już nie będzie takich sytuacji doświadczał - powiedział wiceminister Paweł Wdówik, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, któremu w sklepie odmówiono sprzedaży telefonu na raty, bo jest osobą niewidomą. - Jestem jak najdalszy od wytaczania procesów, ale uważam, że mamy do czynienia z dyskryminacją. Sprawą zainteresował się Rzecznik Praw Obywatelskich. Ja ze swej strony dokonam przeglądu prawa bankowego pod kątem gwarancji dostępności dla osób z niepełnosprawnością, Myślę, że pani minister Schmidt-Rodziewicz, która jest Pełnomocnikiem Rządu ds. Równego Traktowania, też sprawą się zajmie - powiedział w programie Newsroom. - Już wiemy, że to nie kwestia złego prawa, ale przestrzegania prawa - powiedział. Polska ratyfikowała konwencję o prawach osób niepełnosprawnych, ale nie we wszystkich obszarach są akty wykonawcze. - Ustawy, które zostały wprowadzone, w pierwszym rzędzie nakładają obowiązki na instytucje publiczne, przełożenie tego na instytucje komercyjne wymaga dalszych działań - powiedział wiceminister. - Jednym z moich priorytetów jest stworzenie nowej ustawy o równości szans dla osób z niepełnosprawnością - zapewnił Paweł Wdówik.

Sklep odmówił ministrowi sprzedaży telefonu na raty. Bo nie widzi
828
08.09.2020 14:04

NIEPEŁNOSPRAWNI
 / 
Sklep odmówił ministrowi sprzedaży telefonu na raty. Bo nie widzi

Sklep RTV EURO AGD w Pruszkowie nie podpisał umowy na sprzedaż ratalną telefonu, bo klient był niewidomy. Żaden z pracowników sklepu nie pomógł niepełnosprawnemu ministrowi. Umowę udało mu się podpisać z tym samym sklepem, ale elektronicznie.

UOKiK nałożył na Deutsche Bank Polska prawie 5 mln zł kary
11
13.08.2020 12:29

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
UOKiK nałożył na Deutsche Bank Polska prawie 5 mln zł kary

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na Deutsche Bank Polska karę wysokości 4,91 mln zł. Urząd zakwestionował mechanizm wyliczania opłat za wydanie zaświadczenia o historii spłaty kredytu. Skargi dotyczyły opłat w wysokości nawet 2 tys. zł. Bank może się odwołać od decyzji.

bEUrqzGB
Większość Polaków nie ogranicza reklam na smartfonach. Twierdzą, że blokady niewiele dają
24
15.12.2019 18:24

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Większość Polaków nie ogranicza reklam na smartfonach. Twierdzą, że blokady niewiele dają

Z badania brytyjskiej firmy analitycznej UCE GROUP LTD. i agencji marketingu mobilnego Mobiem Polska wynika, że 67% dorosłych Polaków nie zabezpiecza smartfonów przed reklamami, a tylko 24% aktywnie je blokuje. W tej drugiej grupie 38% badanych widzi realny problem dopasowania przekazów reklamowych do swoich oczekiwań. Z kolei wśród osób, które nie stosują żadnych ograniczeń, dominuje przekonanie, że zabezpieczenia niewiele dają – 40%.

DNB Bank zwróci pieniądze za wyższą marżę. Decyzja UOKiK
40
18.01.2019 12:10

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
DNB Bank zwróci pieniądze za wyższą marżę. Decyzja UOKiK

Klienci DNB Banku dostaną zwrot pieniędzy za wyższą marżę i podwyższone opłaty za konto. Taką decyzję podjął UOKiK po zbadaniu, jak bank przestrzega zasad promocji kredytów hipotecznych.

Kurier płakał, gdy dostarczał. Nasze paczki mogą nie dotrzeć na święta
224
12.12.2018 11:05

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Kurier płakał, gdy dostarczał. Nasze paczki mogą nie dotrzeć na święta

Nawet 100 paczek dziennie mają do rozwiezienia kurierzy przed świętami. Operatorzy twierdzą, że w tym roku obsuw nie będzie. Innego zdania są nasi czytelnicy. - Od trzech dni czekam na małą przesyłkę, która migruje między punktem odbioru a kurierem - mówi jeden z nich.

Unia Europejska zmusiła giganta do ustępstw. Airbnb przestanie wkręcać konsumentów
14
20.09.2018 14:35

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Unia Europejska zmusiła giganta do ustępstw. Airbnb przestanie wkręcać konsumentów

Airbnb zgodziło się wprowadzić zmiany, po których żaden rezerwujący nie będzie zaskakiwany ostateczną ceną wynajmu. Do ustępstw giganta zmusiła Komisja Europejska.

bEUrqzGC
Nowe prawa konsumenta. Informowanie idzie e-sprzedawcom opornie
16.11.2015 6:42

E-SKLEPY
 / 
Nowe prawa konsumenta. Informowanie idzie e-sprzedawcom opornie

Wiele e-sklepów nadal nie dostosowało się do obowiązku informowania konsumentów o pełni ich praw - donosi "Puls Biznesu".

Sądy polubowne. Jak rozstrzygnąć spór ze sprzedawcą?
09.06.2014 9:00

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Sądy polubowne. Jak rozstrzygnąć spór ze sprzedawcą?

Dzięki sądom polubownym lub mediacji konsument łatwiej rozstrzygnie konflikt ze sprzedawcą, nie tylko z Polski, ale całej Unii Europejskiej.

Sprzedający na prezentacjach naruszyli interesy konsumentów
03.03.2014 6:41

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Sprzedający na prezentacjach naruszyli interesy konsumentów

Prawo łamali sprzedawcy naczyń do gotowania oraz pościeli wełnianej.

Zakupy poza sklepem- jakie prawa ma konsument?
26.11.2009 7:00

PRAWA KONSUMENTÓW
 / 
Zakupy poza sklepem- jakie prawa ma konsument?

Kupujący poza sklepem ma prawo w ciągu 10 dni odstąpić od kupna bez podania przyczyny.