Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. AKL
|
aktualizacja

Kara dla Yamahy. "Konsumenci przez 13 lat przepłacali za sprzęt muzyczny w internecie"

4
Podziel się:

Spółka Yamaha Music Europe przez 13 lat ustalała z dystrybutorami minimalne ceny odsprzedaży sprzętu muzycznego w sklepach internetowych w Polsce - ustalił UOKiK i nałożył na spółkę pół miliona złotych kary.

Kara dla Yamahy. "Konsumenci przez 13 lat przepłacali za sprzęt muzyczny w internecie"
(Flickr)

Yamaha Music Europe jest producentem sprzętu muzycznego sprzedawanego pod markami Yamaha, Line 6 oraz Steinberg. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że przedsiębiorca ten ustalał minimalne ceny, po których jego produkty miały być sprzedawane przez dystrybutorów w sklepach internetowych.

Jak informuje UOKiK, począwszy od 2004 r. spółka ustalała ceny stosując określony wzór matematyczny, następnie wyznacznikiem cen minimalnych był dostępny w internecie cennik. Ponadto, przedstawiciele Yamaha Music Europe wyznaczali bezpośrednio sklepom internetowym minimalne ceny sprzedaży produktów.

Zobacz także: Zamknięcie galerii handlowych. "Gospodarce grozi anarchia"

- Zgodnie z prawem przedsiębiorcy sprzedający produkty spółki Yamaha Music Europe powinni mieć dowolność w kształtowaniu cen, po których chcą oferować je konsumentom. Zmowa doprowadziła do sytuacji, w której konsumenci przez 13 lat przepłacali za sprzęt muzyczny w internecie. Yamaha nie tylko narzucała ceny, ale również monitorowała ich stosowanie, interweniując jeśli któryś z jej kontrahentów próbował sprzedawać sprzęt taniej – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Ponadto sklepy mogły być karane za próbę sprzedaży po niższych cenach m.in. poprzez utratę przyznanych wcześniej przywilejów, np. preferencyjnych warunków handlowych. Również sami sprzedawcy obserwowali wzajemnie swoje działania i informowali Yamaha Music Europe, jeżeli któryś z nich sprzedawał produkty taniej.

Jak informuje UOKiK, kara byłaby dużo wyższa, jednak przedsiębiorca współpracował z Urzędem i dobrowolnie poddał się karze finansowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Observer
3 lata temu
Dziwne ze na podarku vatowskim nie kręcili. Bo np. firmy produkujace agd ciagle to robią. Pralki i zmywarki tylko podróżują w t3a i spowrotem.
PAP
3 lata temu
Sprzęt muzyczny??? To spróbujcie kupic cokolwiek innego od Yamahy taniej . Dotyczy to motocykli, silników zaburtowych i zapewne całej oferty. Inne marki z resztą robią to samo...
Fan Yamahy
3 lata temu
Efekt taki, że sklepy muzyczne nie chcą teraz tym handlować bo ceny na granicy opłacalności. kto na tym traci? Konsument bo ma ograniczoną ofertę produktów producenta. Przy okazji przy zaniżanych marżach traci dodatkowo budżet państwa bo przez to są mniejsze wpływy z podatków. Sugestia, że klienci przepłacali w przeszłości krótko mówiąc jest mocno nie na miejscu. Wnioski? UOKIK działa wbrew pozorom na szkodę Państwa i Konsumeta. Wszyscy dobrze wiemy, że tanio znaczy kiepsko, ma to wpływ na obsługę klienta serwis i tak dalej.
a kasa wsiąkł...
3 lata temu
Ach ci wspaniali kapitaliści, którzy w każdej reklamie zapewniają cię jak dbają wyłącznie o twoje dobro, zupełnie jak nowocześni politycy z POKO...