Rewolucyjne plany właściciela centrów handlowych Reduta przy Al. Jerozolimskich, King Cross przy Jubilerskiej oraz Targówek przy Głębockiej, Marcin Olech przedstawił w czwartek po południu na komisji ładu przestrzennego Rady Warszawy. Reprezentował inwestora, firmę Atrium - podaje "Gazeta Wyborcza".
– To obiekty zaprojektowane jeszcze w latach 90. jako monofunkcyjne. Ich stan jest dziś, można powiedzieć, opłakany – tłumaczą przedstawiciele spółki w rozmowie z "GW". To właśnie pandemia miała przyspieszyć ich decyzję o modernizacji. - Doszliśmy do wniosku, że najlepsze byłoby zastąpienie tych centrów handlowych zabudową wielofunkcyjną - wyjaśniają dalej.
Chodzi o transformację obiektów handlowych w kierunku wielofunkcyjnych centrów poprzez dodanie do istniejących galerii funkcji mieszkalnych, biurowych czy rozrywkowych - tłumaczy w przesłanym nam oświadczeniu firma Atrium. Grupa stanowczo zaprzecza, by zamierzała wyburzać swoje obiekty handlowe.
Jak tłumaczyła grupa, współczesne miasta tworzą nowoczesne lokalne społeczności, w których większość usług jest dostępna na wyciągniecie ręki. To pozwala mieszkańcom czerpać najlepsze korzyści z życia w lokalnej społeczności, jak i wielkiej metropolii. "Aby osiągnąć ten długoterminowy cel, rozpoczęliśmy jakiś czas temu prace wewnątrz Atrium nad rozwojem naszych nieruchomości poprzez dodanie do nich w przyszłości dodatkowych funkcji takich jak biura czy mieszkania, tak aby stały się one wielofunkcyjnymi nowoczesnymi lokalnymi centrami" - przekonuje Atrium.
Czytaj także: Co się dzieje z Centrum Handlowym "Land"? Puste lokale, mało klientów - czas jakby się zatrzymał
- Mam wrażenie, że boom na wielkopowierzchniowe obiekty stricte handlowe już minął - tłumaczy Marlena Happach, szefowa miejskiego biura architektury i planowania przestrzennego. - Nawet sami klienci dziś poszukują inwestycji wielofunkcyjnych, w których w jednym miejscu można pracować, mieszkać, chodzić na zakupy, korzystać z gastronomii, niekoniecznie w zamkniętej bryle centrum handlowego - dodaje.
Atrium w przesłanym nam komunikacie informuje, że ogłosiło strategię dywersyfikacji swoich lokalizacji i powołanie nowej części biznesowej skoncentrowanej na poszerzeniu działalności o apartamenty na wynajem. "W tej chwili przechodzimy proces weryfikacji i oceny potencjału działek, których jesteśmy właścicielami, a które w znacznej części są zlokalizowane obok naszych centrów handlowych, tak aby móc zweryfikować możliwość budowy na nich apartamentów na wynajem" - czytamy.