Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Setki kilometrów dróg jeszcze w tym roku

31
Podziel się:

W tym roku sieć autostrad i dróg ekspresowych powiększy się o 450 km. Przynajmniej według deklaracji resortu infrastruktury i GDDKiA.

Jedną z najważniejszych inwestycji jest dokończenie budowy S3. Na jej końcowy odcnek do granicy z Czechami (na zielono) jeszcze nie rozstrzygnięto przetargu
Jedną z najważniejszych inwestycji jest dokończenie budowy S3. Na jej końcowy odcnek do granicy z Czechami (na zielono) jeszcze nie rozstrzygnięto przetargu (GDDKiA)

Rozbudowa siatki dróg to dobra informacja nie tylko dla kierowców, ale także inwestorów w działki pod magazyny i obiekty przemysłowe. Plany na rozbudowę polskich dróg sprawiają, że można liczyć na jeszcze bardziej przychylne spojrzenie inwestorów.

Najbardziej oczekiwane to między innymi nowe odcinki drogi S3. – Korytarz transportowy biegnący od Szczecina do granicy z Czechami stworzy szereg możliwości inwestycyjnych na nowych podstrefach, takich jak Zielona Góra, Nowa Sól czy Świebodzin – mówi Tomasz Olszewski, Regional Director, JLL.

To droga, która ma połączyć Szczecin z przebiegającą przez południe Polski autostradą A4. Pozwoli to na budowę korytarza transportowego z Czech do Szczecina i Świnoujścia. O takiej możliwości mówi się od lat.

Zobacz także: A2 do Siedlec w 2023 r. Ruszają prace nad koncepcją programową

Kiedyś do transportu z południa na północ używano Odry. W rekordowym okresie 1970-90 przez rzekę płynęło nawet 8-10 mln ton towarów rocznie. W 1982 r. transport barkowy, m.in. z towarami od naszych ówczesnych południowych sąsiadów, czyli Czechosłowacji, odpowiadał za 18,4 proc. ruchu w porcie Szczecin-Świnoujście.

Jednak w latach dziewięćdziesiątych Odra zaczęła wysychać i taka skala transportu wodnego nie była już możliwa. Jest szansa, że mógłby on odżyć, ale tym razem dzięki sprawnemu połączeniu drogowemu.

S3, która przejęłaby ciężar głównej arterii między Polską a Czechami, ma mieć docelowo 480 km długości. Jej południowy koniec wyznaczy granica Polski w Lubawce.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to za cztery lata przejezdna będzie także trasa S7, która łączy Trójmiasto z Olsztynkiem i Olsztynem. S7 to część drogi krajowej numer siedem. Ciągnie się ona przez 720 km, od Gdańska po Rabkę Zdrój.

W tym roku zbudowany będzie za to odcinek S8, który zamknie drogę z Warszawy do Białegostoku. Do użytku oddany ma być także fragment A1 na odcinku Częstochowa-Katowice.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(31)
korol
6 lat temu
Oby za budowe dróg nie chwycili sie ci co o tym pojecia nie maja=chodzi o wies i male miasteczka ,bo pieniądze bedą wyrzucone w błoto
kled
6 lat temu
Oj boli ta informacja,widać to wypowiedzi niektórych!
rep
6 lat temu
Brawo PO wasze drogi są oddawane do użytku !
meleks
6 lat temu
Idzie zima, a dróg jak nie było tak ni ma.
Bronek
6 lat temu
Jakie 450 km???? No chyba że z gminnymi drogami i w to też nie wierzę.Oddajecie te drogi tylko na papierze i w waszej chorej wyobraźni. Propaganda sukcesu was walnęła myślicie że ciemny lud to kupi przed wyborami
...
Następna strona