Wartość polskiego rynku IT w minionym roku wzrosła o ponad 30 proc. i wyniosła ponad 5 mld dolarów. Dwie trzecie przedsiębiorstw działających w tej branży poprawiło swoje wyniki - informuje tygodnik Computerworld powołując się na dane firmy analitycznej IDC Poland.
Za około 30 proc. wartości polskiego rynku IT w 2005 roku odpowiadała sprzedaż komputerów osobistych, których trafiło na rynek 1,8 mln sztuk, w porównaniu z 1,4 mln sztuk rok wcześniej. Najwięcej na komputery i oprogramowanie w 2005 roku wydał resort edukacji - była to kwota około 240 mln zł.
Według przytoczonych przez Computerworld za IDC danych,_ Wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego wyniosła w 2005 roku 50 mld zł. _ wartość oprogramowania sprzedanego w 2005 roku w Polsce wzrosła do 880 mln USD, w porównaniu z 750 mln USD rok wcześniej.
Computerworld podał, że w kategorii oprogramowania tworzonego na zamówienie liderem w 2005 roku w Polsce była grupa Prokomu. Prokom Software, ABG Ster-Projekt i Spin sprzedały oprogramowanie o łącznej wartości 335 mln zł. Computerland natomiast sprzedał oprogramowanie o wartości 40 mln zł.
Wartość "serwisów", czyli rynku usług wzrosła w 2005 roku o 28 proc., a ich udział w rynku IT wyniósł 27 proc.