Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Izabela Trzaska
|

Afrykański gigant testuje nasz kraj. Będzie nowa sieć?

40
Podziel się:

Shoprite, południowoafrykański potentat na rynku supermarketów, przymierza się do wejścia do Polski. Łatwo nie będzie. To kolejna sieć, która ma wielkie plany co do naszego kraju.

Jak pisze "Puls Biznesu", przedsiębiorcom z Republiki Południowej Afryki podoba się polska branża handlowa.

"W ubiegłym roku z dużym zyskiem wyszedł stąd Naspers, sprzedając Allegro, lidera sprzedaży internetowej. Teraz do Polski chce wejść Shoprite, który w południowej Afryce jest głównym graczem na rynku marketów spożywczych" - czytamy w artykule.

Jak zaznacza "PB", sieć Shoprite, którą kieruje Pieter Engelbrecht, działa w piętnastu państwach afrykańskich, ale planuje rozwijać się też na innych kontynentach.

Zobacz także: Oto, co składa się na cenę paliwa, którą widzimy na dystrybutorze

Sieć z RPA przyglądała się naszemu regionowi Europy od jakiegoś czasu, jednak jak zauważa, rozwój w Polsce będzie łatwiejszy niż w innych krajach, ponieważ są tu już obecnie firmy, z którymi współpracuje - informuje gazeta.

"Przyczółki ma tu już grupa Steinhoff International, która przymierza się do przejęcia pakietu kontrolnego w firmie Shoprite, wycenianej na giełdzie w Johannesburgu na 125,5 mld ZAR (około 35 mld zł)" - ocenia "PB".

Wysyp marek nad Wisłą

Niedawno informowaliśmy, że inna sieć, tym razem z Niemczech, także planuje wejść do naszego kraju. To sieć dyskontów niespożywczych Tedi. Ma on stanowić konkurencję dla Pepco, Kik czy TXM, które w ostatnich latach znacznie zyskały na popularności.

Wśród nich są takie, dla których jest to debiut nad Wisłą. W pierwszym półroczu były to m.in. sprzedający odzież narciarską i turystyczną Trespass (pierwszy sklep w Blue City w Warszawie) czy butik z duńską odzieżą i dodatkami Freya (poznański Stary Browar).

Ponadto swoje pierwsze salony otworzyły również odzieżowy Befree (Posnania) oraz producent fotelików i wózków dziecięcych Maxi-Cosi (Galeria Katowice).

W drugiej połowie debiuty zapowiedziały takie marki jak Hamleys, Love Republic, Zarina, Newbie, 4Faces. Najszerszym echem odbiła się jednak deklaracja Victoria's Secret.

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(40)
jay
7 lat temu
>mfw wyjdzie że to scam
miki
7 lat temu
Fajnie, chociaż może banany będą tam tanie...
bazyli
7 lat temu
Afryka was przegonila łahahahahahahahahah
jodik
7 lat temu
Będą sprzedawać u NAS, Tam Tamy ? To już nic polskiego handlu ? Rządzie obudź się.
gość
7 lat temu
W Polsce podstawowe branże gospodarki są w obcych rękach. Banki, handel, apteki media,nawet sieć parkingów i taksówkarzy i wiele innych . Czy Polacy nie potrafią sami się gospodarzyć?
...
Następna strona