Nastroje konsumenckie w USA gwałtownie spadły. Consumerr Confidence Index spadł do 47,7 z poziomu 53,4 notowanym we wrześniu. Jako przyczynę wskazuje się złe wieści z rynku pracy.
Jak podaje BBC analitycy spodziewali się indeksu na niezmienionym poziomie lub nawet jego nieznacznego wzrostu.
Według danych z rynku pracy, bezrobocie w Stanach Zjednoczonych wzrosło do poziomu 9,8 proc. To poziom nie notowany od 26 lat.
_ - Konsumenci nadal obawiają się o swoje przyszłe zarobki. Złe nastroje mogą wpłynąć na ograniczenie przedświątecznych zakupów - _mówi Lynn Franco, dyrektor ds. badań w Conference Board, firmie badającej nastroje.
Szacuje się, że około 70 proc. wydatków konsumenckich dotyczy właśnie okresu przed Bożym Narodzeniem. Spadek nastrojów może mieć poważne konsekwencje dla gospodarki USA.
Źródło:
money.pl