Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Carrefour lepszy niż Biedronka. W drugim kwartale klienci wydawali więcej

42
Podziel się:

Biedronka narzekała na słaby kwiecień, dopiero w maju i czerwcu wracając do wzrostów sprzedaży. Carrefour poradził sobie w drugim kwartale lepiej - pokazują najnowsze dane francuskiej firmy.

Carrefour Polska miał w drugim kwartale lepsze wyniki niż jego największy konkurent
Carrefour Polska miał w drugim kwartale lepsze wyniki niż jego największy konkurent (Wlodzimierz Wasyluk)

Biedronka narzekała na słaby kwiecień, dopiero w maju i czerwcu wróciła do wzrostów sprzedaży. Carrefour poradził sobie w drugim kwartale lepiej - pokazują najnowsze dane francuskiej firmy.

Jak podawaliśmy w czwartek, sieć Biedronka zwiększyła sprzedaż LFL, czyli nie uwzględniając nowo otwieranych punktów, o 0,7 proc. w drugim kwartale. Portugalski właściciel - Jeronimo Martins - wskazywał, że słabszy wzrost to "efekt kwietnia", czyli wczesnych w tym roku świąt Wielkiej Nocy. W maju i czerwcu wskaźnik LFL rósł już o ponad 4 proc.

W piątek swoje dane zaprezentował Carrefour Group. Sprzedaż w Polsce w drugim kwartale wyniosła 494 mln euro. To o 0,9 proc. mniej niż przed rokiem. Ale sprzedaż LFL, z wyłączeniem stacji paliw, wzrosła o 2,3 proc. Wychodzi na to, że Carrefour przebił ostatnio Biedronkę w przyciąganiu klientów.

Zobacz także: Zobacz też: Carrefour nagrodzony za kampanię z Napoleonem

W ciągu roku francuska sieć w Polsce zwiększyła się o trzy hipermarkety, dwa supermarkety, a zamknięto 72 mniejsze sklepy typu convenience. To przeczy nieco zgłaszanym w maju planom otwierania małych sklepów osiedlowych. Przypomnijmy, że Carrefour ogłaszał, że otworzy sto nowych sklepów osiedlowych, bo „chce znaleźć się bliżej klientów” - deklarował prezes Carrefour Polska Guillaume de Colonges.

Na koniec czerwca sieć w Polsce liczyła 89 hipermarketów, 151 supermarketów i 590 mniejszych formatów sklepów (Carrefour Express i Globi). Carrefour Polska to czwarta największa sieć detaliczna w Polsce za Biedronką, Lidlem (razem z Kauflandem) oraz Auchanem, z obrotami na poziomie 7,6 mld zł w 2017 r. i zyskiem 2 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 7,1 mld zł i strata 11,2 mln zł.

Zatrudnienie na koniec 2017 roku wynosiło 14 474 pracowników, z czego 2 215 na stanowiskach kierowniczych. Przeciętne wynagrodzenie w spółce wynosiło 3,98 tys. zł brutto, czyli 2,84 tys. zł na rękę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(42)
WYRÓŻNIONE
aaa
7 lat temu
Carrefour jest drogi i choć jestem w nim czasami to mało kupuję. Nie widzę sensu by chodzić do sklepu dalej i do tego jeszcze przepłacać !
Zosia
7 lat temu
Carrefour niech zacznie szanowac swoich pracownikow. , w tedy bedzie mial jeszcze lepsze wyniki. ten caly sukces carrefour jest dzieki ciezkiej pracy pracownikow.
sdfg
7 lat temu
Bo Biedronka zaczela kombinowac z promocjami, w moim sklepie czesto wisza ceny z promocji ktora juz minela albo ktora sie jeszcze nie zaczela albo takie kombinowane w ktorych trzeba np kupic 4 sztuki ale nie wiecej niz 8 zeby zaplacic cene z kartki. Ja juz nie kupuje w Biedrach tak czesto jak kiedys
...
Następna strona

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.