Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

CD Projekt ostro w dół na giełdzie po słabych zyskach. Cyberpunk2077 czeka na swoją kolej

15
Podziel się:

CD Projekt zaprezentował raport kwartalny. Wyniki okazały się dużo słabsze od oczekiwań, ale bardziej uwagę przykuwają informacje o nowych produkcjach. Cyberpunk 2077 ewidentnie nie jest obecnie priorytetem spółki. Ta skupia się na Gwincie.

Cyberpunk2077 chwilowo nie jest dla CD Projekt priorytetem
Cyberpunk2077 chwilowo nie jest dla CD Projekt priorytetem (CD Projekt/trailer Cyberpunk 2077)

CD Projekt zaprezentował raport kwartalny. Wyniki okazały się dużo słabsze od oczekiwań, ale bardziej uwagę przykuwają informacje o nowych produkcjach. Cyberpunk 2077 ewidentnie nie jest obecnie priorytetem spółki. Ta skupia się na Gwincie.

CD Projekt zarobił w trzecim kwartale prawie 36 mln zł, co jest wynikiem o 15 proc. niższym od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP. Oczekiwano również wyższych o 18 proc. przychodów. Nie dziwne, że giełda zareagowała nerwowo. Akcje spadły na otwarcie sesji poniżej 100 zł, czyli o 15 proc. Potem poszły w górę, ale i tak pierwsze pół godziny sesji skończyło się na ponad 6-procentowym minusie.

Co trzeba zaznaczyć, to wszystko przy wzroście wydatków na prace rozwojowe z 12,2 mln zł w ub.r. do 18,2 mln zł w roku bieżącym. Jednocześnie spadły jednak koszty wynagrodzeń z 20,3 do 15,1 mln zł, wzrosły natomiast koszty ogólnego zarządu z 6 mln zł do 7,6 mln zł.

Z tych danych naprawdę można wysnuć wnioski, że prace nad najnowszą grą Cyberpunk2077 nie idą pełną parą. Nieoficjalne informacje o konfliktach na linii CD Projekt a pracownicy pojawiały się ostatnio w mediach.

Zobacz także: Cyberpunk 2077. Nowy projekt twórców "Wiedźmina"

Z informacji w raporcie kwartalnym widać, że produkcja Cyberpunk2077 to nie jest obecnie wiodący dla spółki temat. W opisie działań w trzecim kwartale jest tylko wzmianka o "kontynuacji produkcji". Dużo więcej firma rozpisała się o Gwint: Wiedźmińskiej Grze Karcianej.

Gwint priorytetowy

W trzecim kwartale wprowadzono w grze kolejne zmiany. Ulepszono w lipcu mechanikę, co ułatwiło wyszukiwanie przeciwników i ich dobieranie. W sierpniu rozwinięto funkcje społecznościowe gry, wprowadzono profile graczy, powiadomienia i wiadomości. Pojawiło się 30 nowych kart i nowy tryb rozgrywki Pro Ladder.

Pod koniec sierpnia, po zgodach urzędowych rozpoczęły się zamknięte testy beta gry. W tym samym czasie zaprezentowano grę na największych targach na świecie - Gamescom w Kolonii. Firma informuje też o 10. rocznicy Wiedźmina. O Cyberpunku 2077 niewiele.

Jasno widać, że CD Projekt skupia się na Gwincie i nowy wielki projekt, zgodnie z tym co wyszło z przecieków od byłych pracowników spółki, chwilowo jest traktowany drugoplanowo, choć przecież pierwszy trailer gry ukazał się już cztery lata temu.

Spółka skupiła się na przeznaczaniu nadwyżek z działalności operacyjnej na lokatach trzymiesięcznych w banku - lokaty wzrosły w trzecim kwartale o 90 mln zł, a kwartał wcześniej wypłacono jeszcze 101 mln zł dywidendy. W firmie przybyło 55 mln zł środków pieniężnych i ich odpowiedników.

Patrząc na strukturę wyników widać dużo mniejsze niż przed rokiem przychody spółki CD Projekt Red, pełniącego funkcję dewelopera gier komputerowych w grupie CD Projekt - spadły do 58 mln zł w trzecim kwartale z 80,6 mln zł rok temu.

Poza grą karcianą Gwint brak nowości na rynku w postaci choćby dodatku do Wiedźmina: Dziki Gon, więc i przychody spadły. Z tego samego powodu spadły też i zyski z produkcji gier - do 33,8 mln zł z 40 mln zł rok temu.

Dobrze natomiast radzi sobie internetowy serwis sprzedaży gier, czyli gog.com. W trzecim kwartale miał 33,4 mln zł przychodów, podczas gdy rok temu 23,6 mln zł. Zyski wyniosły 1,9 mln zł, a w tym samym kwartale 2016 r. było to zaledwie 0,5 mln zł (+260 proc.).

Wybrane wyniki CD projekt za trzeci kwartał (mln zł)
mln zł 3 kw. 2017 3 kw. 2016 zmiana % 1-3 kw. 2017 1-3 kw. 2016 zmiana %
Przychody 84,9 100,8 -15,8 339,7 419,8 -19,1
Wynik EBITDA 45,8 81,0 -43,5 189,1 243,0 -22,2
zysk netto 35,7 36,6 -2,3 154,4 171,2 -9,8
marża EBITDA % 53,9 80,4 -26,5 55,7 57,9 -2,2
marża netto % 42,0 36,3 5,8 45,5 40,8 4,7
przepływy operacyjne 74,1 59,1 25,3 198 199,3 -0,7
przepływy inwestycyjne -108,3 -323,1 66,5 -263 -233,4 -12,7
przepływy finansowe -0,5 2,7 -118,2 -102 3,3 -3224,4
Źródło: raport kwartalny CD Projekt
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Bizzy
7 lat temu
Od dłuższego czasu widać że money ma problem z cd projektem przedstawiając sytuacje spółki w gorszym świetle niż jest jest to podawane w komunikatach.
BanMan
7 lat temu
Czytać ze zrozumieniem pseudo redaktorzy!!!
lubie długo
7 lat temu
normalny cykl produktowy -- raz jest pozytywnie i wtedy czekamy by bylo negatywnie...wpadło cos zgodnie z oczekiwaniami i reagujemy... ale jesli ktoś kupił za 7, 15, 21, 35, 55, czy 75, złotych - to i tak jest zadowolony. Trzymać i wszystko w temacie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
gosc
7 lat temu
Jak dla mnie ten papier wart max 50zl. Kapitalizacja za wysoka, a wyniki prawdopodobnie beda gorsze w przyszlym roku. Im dalej od premiery wieska tym slabiej bedzie. Jedynie CP moglby cos zmienic, a to pojawi sie moze w 2021. GWINT to nie tej klasy produkt. Beda mieli ciezko przebic sie z ta karcianka i bardzo sie zdziwie jesli osiagna na niej znaczace przychody
rymek
7 lat temu
Pierwszą partię kupiłem po 15zł, już wtedy mówili że wyżej nie będzie i okazja mineła dawo temu. Takie artukuły czytam z ciekawości, mam swój mózg i sam potrafię ocenić. Pozdro dla tych co wyprzedają - sprzedjacie wszytsko, ja chętnie kupię.
Trolololo
7 lat temu
autorze idź do szkoły i nie pisz więcej bo sam chyba madz problem z wl. osobą. CP2077 będzie dla cb wielką niespodzianką.
gosc
7 lat temu
nowy produkt w perspektywie 3 lat, przy tej kapitalizacji i przy malejacych zyskach.:D. Bedziemy swiadkami korekt jeszcze. Pozdrowienia do optymistow :D
KirłoGamers
7 lat temu
Naprawdę w karty na PC grać się nie chce. czyt. "Gwint" Co innego taki Cyberpunk 2077, czekamy.