Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Mateusz Ratajczak
|

Centralny Port Lotniczy będzie w Baranowie koło Grodziska Mazowieckiego. To decyzja warta 30 mld zł

163
Podziel się:

Centralny Port Lotniczy powstanie w Baranowie koło Grodziska Mazowieckiego - poinformowało Polskie Radio. To 45 kilometrów od centrum Warszawy i zaledwie pół godziny jazdy samochodem z warszawskiego Okęcia.

Centralny Port Lotniczy będzie budowany przez 10 lat. Jego koszt to 30 mld zł
Centralny Port Lotniczy będzie budowany przez 10 lat. Jego koszt to 30 mld zł (Google)

Centralny Port Lotniczy powstanie w Baranowie koło Grodziska Mazowieckiego - poinformowało w mediach społecznościowych Polskie Radio. To 45 kilometrów od centrum Warszawy i zaledwie pół godziny jazdy samochodem z warszawskiego Okęcia.

To, że rząd PiS rozpocznie budowę Centralnego Portu Lotniczego - największego lotniska w Polsce - było jasne już od miesięcy. Potrzebę budowy CPL podkreślali m.in. Mateusz Morawiecki, wicepremier i minister rozwoju i Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

O budowie pozytywnie wypowiadała się też premier Beata Szydło. Kilka razy podkreślała, że będzie priorytetem tej ekipy. Nie było jednak decyzji, gdzie CPL miałby powstać. Rozważane były liczne lokalizacje pomiędzy Łodzią a Warszawą.

Decyzja miała zapaść do końca września. Zapadła już w połowie miesiąca.

Wybór padł na Baranów koło Grodziska Mazowieckiego. Lokalizacja oddalona jest o około 45 kilometrów od centrum Warszawy. Lokalizacja znajduje się tuż obok autostrady A2. Ma to ułatwić szybki dojazd ze stolicy na lotnisko.

Wstępne szacunki mówią, że nowe lotnisko najwcześniej będzie działać za 10 lat. Koszt? 30 mld zł.

Informacje o potwierdzonej lokalizacji w mediach społecznościowych podali dziennikarze Informacyjnej Agencji Radiowej.

Zobacz także: Zobacz także: Kłopoty z bagażem?

Dlaczego Polsce ma być potrzebne tak duże lotnisko? Warszawskie Okęcie nie daje już rady, a szacunki mówią o wciąż rosnącej liczbie i pasażerów, i połączeń.

Lotnisko Chopina w ubiegłym roku obsłużyło rekordową liczbę 12,8 mln pasażerów. Port w Modlinie także bił rekordy. Skorzystało z niego 2,8 mln podróżnych. W 2015 r. polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 30 mln pasażerów. Według szacunków Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w 2030 r. będzie to już 60 mln osób.

Centralny Port Lotniczy miały więc być rozwiązaniem tego problemu. Alternatywą dla Centralnego Portu Lotniczego według niektórych ekspertów było połączenie lotniska im. Chopina w Warszawie z podwarszawskim portem lotniczym w Modlinie. W dłuższej perspektywie i to rozwiązanie miałoby się nie sprawdzić.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(163)
Jacekglb
7 lat temu
Lotnisko z dobrym dojazdem (Okęcie) i lotnisko pół godziny za miastem (bez korków) to dwie istotnie różne systuacje - chyba, że ktoś lata raz do doku na wakacje, wtedy jest to bez znaczenia. Przepustowość Okęcia jest ograniczana przede wszystkim dezorganizacją.
mihau
7 lat temu
Beznadziejna lokalizacja.
pablog
7 lat temu
Warszawskie lotnisko nie daje rady? a to ciekawe, bo wczoraj mówili o wprowadzeniu ciszy nocnej, nic nie wyląduje i nie wystartuje, hehe, Ten pomysł z portem to chyba pomyłka.....
polakkk
7 lat temu
lotnisko , jak już ma byc powinno powstac kolo łodzi, przy węźle A1 -A2,a nie 30 kim od istniejących lotnisk. To będie jak z bydową elektrowni atomowej, dużo pieniędzy ppoójdzie bokiem
OwcA
7 lat temu
Kiedyś byly gromady. I kiedy przed trybuna przechodzili z Baranowa. Zapowiadali. A teraz witamy Gromadę Baranów😉
...
Następna strona