Mimo kontynuowanego procesu restrukturyzacji spółki i tworzenia Grupy Kapitałowej, Rafineria Czechowice utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku “Czechowice” wypracowały 19 mln złotych zysku przy przychodach na poziomie 855 milionów złotych.
Spółka umacnia swoją pozycję nie tylko na rynku krajowym, ale i państw ościennych.
Produkty z Czechowic z powodzeniem sprzedawane są do Czech, Słowacji, Słowenii, Chorwacji, Austrii i na Węgry. Są to przede wszystkim ciężkie oleje opałowe, benzyny do pirolizy, asfalty i parafiny.
- 'Za nami bardzo pracowite i efektywnie wykorzystane miesiące' – zapewnia Henryk Malesa, prezes zarządu Rafinerii Czechowice SA. - 'Wystarczy powiedzieć, że wyniki finansowe są znacznie lepszy od pierwotnie planowanych' – dodaje.
Plany spółki na 2001 rok zakładały osiągnięcie około 18 mln zł zysku netto przy 1,15 mld zł przychodów.
– Patrząc na dotychczasowe wyniki finansowe spółki zakładamy, że wynik na koniec roku może być lepszy od zakładanego – dodaje prezes Malesa.
W 2000 roku Rafineria Czechowice przyniosła ponad 23,3 mln zł zysku netto przy ponad 1,1 mld zł przychodów. Wartość eksportu wyniosła 25 mln zł. Rafineria Czechowice SA ma kilkuprocentowy udział w polskim rynku paliw. 75 proc. akcji spółki należy do Nafty Polskiej SA, 10 proc. do Skarbu Państwa, a 15 proc. do inwestorów indywidualnych, głównie do pracowników. Spółka zatrudnia 768 osób.