Pierwszy, ponadośmiokilometrowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia łączący miejscowości Łany i Siechnice, został udostępniony kierowcom. Cała 38-kilometrowa trasa będzie prawdopodobnie gotowa w 2017 r.
W ciągu oddanego do ruchu fragmentu obwodnicy znajduje się most na Odrze o długości 286 metrów, dwie przeprawy na rzece Oława, dwie estakady oraz dwupoziomowe skrzyżowanie w Siechnicach, a także wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach oraz 15 przejść dla zwierząt. Dzięki inwestycji, z Łanów do Siechnic można przejechać drogą trzykrotnie krótszą, niż do tej pory.
Marszałek województwa dolnośląskiego Rafał Jurkowlaniec podkreślił, że oddany do użytku odcinek trasy był najtrudniejszym etapem budowy obwodnicy. - _ Wybudowano tu mosty na Odrze i Oławie oraz estakady i wiadukty, które powstały na trudnych terenach zalewowych _ - mówił Jurkowlaniec.
Dodał, że budowa obwodnicy symbolizuje rozmach inwestycyjny na Dolnym Śląsku i dobre wykorzystanie środków unijnych. - _ Kilka miesięcy temu otworzyliśmy most w Ciechanowie, który połączył powiat górowski z powiatem lubińskim. W czerwcu zostanie otwarty most łączący Bogatynię, Sieniawkę i niemieckie Zittau, a jesienią planujemy otwarcie mostu w Brzegu Dolnym, który połączy powiaty średzki z wołowskim _ - wyliczał marszałek.
Budowa ponadośmiokilometrowego odcinka obwodnicy kosztowała przeszło 346 mln zł. Inwestycja została sfinansowana z budżetu województwa dolnośląskiego oraz środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013. Wsparcie unijne wyniosło ponad 162 mln zł.
Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka, która ma połączyć autostradę A-4 z drogą ekspresową S-8, podzielona została na cztery etapy. W 2014 r. ma zostać otwarty drugi odcinek łączący Siechnice i Żerniki Wrocławskie. Prace na tym odcinku ruszyły na przełomie sierpnia i września 2012 r., ich koszt to blisko 115 mln zł.
Z kolei odcinki Żerniki Wrocławskie - Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka nadal są w fazie projektowania, a koszt każdego z nich oszacowano wstępnie na ok. 170 mln zł. Dolnośląski Urząd Marszałkowski liczy, że budowa całej Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zakończy się w 2017 r.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Gdzie i dlaczego powstają fotoradary? Główny inspektor transportu drogowego uważa, że przez lata Polacy przyzwyczaili się do fikcji panującej na drogach. | |
Tak rząd zamierza dbać o bezpieczne drogi projekt trafi obecnie do konsultacji społecznych. Uwagi do niego można składać m.in. przez internet (na stronie ocenprogrambrd.pl). | |
Obiecują dwupasmówkę do stolicy w 2014 r. Na budowę i utrzymanie dróg w 2013 roku wydane będzie około 18 mld zł. |