Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Dwa razy więcej pasażerów, kolejne trasy, nowe samoloty. Lot rośnie błyskawicznie

17
Podziel się:

Liczba pasażerów Lotu od 2016 roku zwiększyła się dwukrotnie, a jego siatka połączeń rozrosła się 2,5-krotnie. W tej sytuacji polski przewoźnik musiał zdecydować się na zakup nowych samolotów.

Flota długodystansowych dreamlinerów rozrośnie się do 15 sztuk.
Flota długodystansowych dreamlinerów rozrośnie się do 15 sztuk. (Lech Gawuc/REPORTER/East News)
bEUmWZhN

Jak pisze "Puls Biznesu", w przyszłym roku flota Lotu zwiększy się o 12 maszyn Boeinga: cztery typu 787 Dreamliner oraz osiem 737 Max 8. DO tego dojdą cztery mniejsze maszyny brazylijskiego Embraera.

Wszystko po to, by obsłużyć błyskawicznie rosnącą liczbę pasażerów oraz rozwijaną w szalonym tempie siatkę połączeń. Jeszcze w 2016 roku Lot obsługiwał 41 regularnych tras, a obecnie jest ich już 104.

Zobacz także: Wideo: stewardessa zwolniona z LOT: "Samoloty na lotach krajowych są brudne"
bEUmWZhP

Gazeta wylicza, że wprowadzono takie bezpośrednie rejsy dalekodystansowe jak z Warszawy do Los Angeles, Newark, Singapuru, Seulu i Tokio, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark czy z Budapesztu do Nowego Jorku oraz Chicago. Od czerwca 2019 r. ruszą loty do Miami.

Jeszcze w 2016 roku Lot obsługiwał tylko cztery połączenia długodystansowe, a obecnie jest ich już 14. Dużym sukcesem okazały się bezpośrednie loty do Tokio i Seulu - zainteresowanie pasażerów tak duże, że na obu trasach samoloty w tygodniu latają już codziennie.

Loty długodystansowe nie są już całkowicie zdominowane przez Warszawę. Bezpośrednie loty do USA odbywają się także z Krakowa i Rzeszowa, a nawet z Budapesztu. Rozwijane są także loty lokalne dystansach, na przykład Bydgoszczy do Kijowa, ze Lwowa do Poznania, Bydgoszczy i Olsztyna, a także z Gdańska, Wrocławia, Poznania i Lublina do Tel Awiwu.

bEUmWZhV

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bEUmWZiq
wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(17)
Matt
3 lata temu
Wszystkim propagandystom i narodowym megalomanom proponuję krótki "reality check". LOT rośnie - to prawda, ale wg informacji samej linii, obecnie w zamówieniu jest 14 maszyn (przy obecnie posiadanych 73). Dla porównania, liczba realizowanych zamówień dla Wizz Air to 273, Norwegian Group - 220, Pegasus Airline - 85 maszyn. LOT jest w trzeciej dziesiątce w Europie pod względem stosunku otwartych zamówień do liczby użytkowanych maszyn (co obrazuje względna planowaną dynamikę rozwoju). Jakość linii jest bardzo niska - doświadczenia osobiste z dość częstych podróży - o czasie trafia się jeden lot na 10. Konkurencyjne linie na tych samych trasach są znacznie bardziej punktualne. Obsługa - czasem jest "leasingowana" - nawet nie umie mówić po polsku.
AW
3 lata temu
Już wkrótce miasta w Polsce będą kończyć się na Aviw
Kamil
3 lata temu
Warto może napisać jakim kosztem się to odbywa- RADYKALNYM pogorszeniem warunków pracy załóg, pogorszeniem stanu samolotów oraz stale obniżanym standardem serwisu. To że flagowy przewoźnik upodabnia się do Ryanaira nie jest raczej powodem do dumy.
bEUmWZir
nie jestem Kr...
3 lata temu
taki rozwoj ze co chwila im wypada cos z siatki, normalnie drugi ryanair
Vs
3 lata temu
Ta gruba baba kłamie zwolnili ją s pracy bo chciała mieszać w LOT