Notowania

daewoo
01.09.2004 09:43

Fabryka FSO bez Daewoo w nazwie

Z nazwy żerańskiej fabryki Daewoo-FSO zniknie wyraz Daewoo, zdecydowało we wtorek walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki. Pozostanie tylko nazwa Fabryka Samochodów Osobowych - poinformował PAP szef Związku Zawodowego Inżynierów i Techników Daewoo-FSO, Marek Dyżakowski.

Podziel się
Dodaj komentarz

"Z inicjatywą powrotu do dawnej nazwy: Fabryka Samochodów Osobowych wystąpił zarząd firmy, który kierował się tym, że tak naprawdę niewiele wspólnego mamy z Daewoo. Poza tym istotne są też względy ekonomiczne" - powiedział Dyżakowski.

Wyjaśnił, że żerańska spółka płaciła za wykorzystywanie marki Daewoo.

Dodał, że zmiana nazwy ma nastąpić po zarejestrowaniu w sądzie za kilka tygodni.

Według Dyżakowskiego na nowych samochodach produkowanych przez żerańską fabrykę pojawi się marka Lanos FSO i Matiz FSO.

Marka Daewoo pojawiła się na polskim rynku w 1996 roku, kiedy koreańska spółka kupiła FSO. W 1999 roku pogorszyły się wyniki finansowe głównych firm motoryzacyjnych Daewoo w Polsce.

Strata Daewoo-FSO Motor SA wyniosła w 1999 roku 28 mln 436 tys. zł (w 1998 roku był zysk w wysokości 41 mln zł). W tej chwili ponad 88 proc. akcji spółki posiada południowokoreański koncern motoryzacyjny Daewoo Motor Co., a Skarb Państwa ma około 10 proc. akcji. Spółka zatrudnia obecnie ok. 20 tys. osób.

W listopadzie 2000 roku banki wierzycielskie ogłosiły bankructwo południowokoreańskiego producenta samochodów Daewoo Motor.

O ogłoszeniu upadłości koncernu zadecydowało odrzucenie przez związki zawodowe programu restrukturyzacji przedsiębiorstwa, zakładającego m.in. masowe zwolnienia pracowników. Aprobata programu przez organizacje związkowe stanowiła warunek uzyskania przez firmę nowych kredytów, mogących zapobiec upadkowi Daewoo.

Od tego czasu polska spółka bezskutecznie poszukuje nowego inwestora.

Tagi: daewoo, fso, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz