Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Izabela Trzaska
|

Zmiany na Facebooku. Uderzą w firmy, marki i media

5
Podziel się:

Szykuje się rewolucja na Facebook. Już wkrótce zobaczysz więcej postów swoich znajomych i członków rodziny niż tych, wrzucanych np. przez firmy. Zmiany oznaczają poważny problem dla fanpage marek oraz mediów.

O tych zmianach Facebook powiadomił szefa i twórca portalu - Mark Zuckerberg
O tych zmianach Facebook powiadomił szefa i twórca portalu - Mark Zuckerberg (Marco Paköeningrat/Flickr.com/CC 2.0)

Szykuje się rewolucja na Facebook. Już wkrótce zobaczysz więcej postów swoich znajomych i członków rodziny niż tych, wrzucanych np. przez firmy. Zmiany oznaczają poważny problem dla fanpage marek oraz mediów.

Facebook ogłosił zmianę w algorytmie pozycjonującym posty w "Aktualnościach". Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. Dzięki niej Facebook będzie wybierał posty, które mają największe szanse na interakcje ze znajomymi i umieszczał je wyżej w" Aktualnościach". W tym celu treści zamieszczane przez rodzinę i przyjaciół zyskają wyższy priorytet od publicznych wpisów - zgodnie z wartościami stojącymi za funkcjonowaniem "Aktualności".

Zmiana ta może uderzyć w firmy, wydawców i marki, które publikują treści dotyczące ich działalności oraz ich produktów.

O tych zmianach Facebook powiadomił zarówno na swojej stronie www, jak i we wpisie szefa i twórcy portalu - Marka Zuckerberga.

Mark Zuckerberg przyznał m.in., że Facebook chce odbudować pierwotną ideę, jaka przyświecała stworzeniu tego serwisu. Chodził przede wszystkim o zbliżanie do siebie użytkowników i zacieśnianie relacji pomiędzy nimi.

* Tak wygląda centrum danych Facebooka *

Facebook nie owija w bawełnę i wyraźnie wskazuje na to, że nowa polityka może uderzyć w działające w serwisie funpage firmowe, poszczególnych marek czy wydawców i mediów. Treści udostępniane i komentowane przez niewielką liczbę użytkowników będą mocno ograniczane.
Będzie wyjście z tej sytuacji. Jeśli będziemy chcieli oglądać treści z konkretnych użytkowników, np. marek czy firm, będziemy musieli nadać im odpowiedni priorytet w ustawieniach.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
Paulina
6 lat temu
FUNPAGE? A nie przypadkiem fanpage? :)
Prof Znik
6 lat temu
Jedna z najwiekszych firm przetwarzajaca dane osobowe. Ciekawe jak się dostosuja do majowego rozporządzenia bycia zapomnianym w sieci
Mor
6 lat temu
Czyli jeszcze więcej słodkich kotków, dziś, Sebixów, itd. w aktualnościach. Syf się spotęguje.
Baks
6 lat temu
Zukierberg żyje w rzeczywistości wymyślona przez siebie jako biznesmen jest słaby. Będzie upadek giełdy w USA i po Facebooku.
polski emeryt
6 lat temu
od dzis nie mam faceboka zeby sie na powrot zalogować żądaja ode mnie danych osobowych