Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|

Polak chętnie wchodzi na Facebooka, ale finanse woli zostawić bankom. Nowe formy płatności zbyt nowe

5
Podziel się:

Prawie 50 proc. z nas ufa globalnym koncernom jak Apple, Google czy Facebook. Jednak nie jesteśmy jeszcze przekonani do tego co oferują nam w sferze usług finansowych. Z kolei aż 73 proc. ufa bankom.

Tylko 8 proc. z nas powierzyłoby Facebookowi dane do logowania do swojego konta.
Tylko 8 proc. z nas powierzyłoby Facebookowi dane do logowania do swojego konta. (Reporters/ STG/REPORTER/EAST NEWS)

Prawie 50 proc. z nas ufa globalnym koncernom jak Apple, Google czy Facebook. Jednak nie jesteśmy przekonani do tego, co oferują nam w sferze usług finansowych. Z kolei aż 73 proc. ufa bankom.

Jak już pisaliśmy w money.pl, w następnej dekadzie portfel ma być już tylko przeżytkiem. Nadchodzi era smartfonów jako mobilnych terminali i innych nowości.

Jednak jak wynika z badania Blue Media "Podejście Polaków do fintechu” nie jesteśmy zbyt skłonni, by udostępnić największym graczom IT dane do bankowości internetowej.

Badany obszar jest tym istotniejszy, że w tym roku wchodzi w życie unijna dyrektywa PSD2. To ona właśnie reguluje zasady, na podstawie których internetowi gracze dostają od nas niedostępne przed laty kompetencję.

Zobacz także: Polska będzie miała swojego jednorożca? Krzysztof Domarecki wyjaśnia

Na jej mocy po otrzymaniu danych do logowania w bankowości internetowej klienta, firmy będą mogły przeprowadzać płatności na określone kwoty do wskazanych odbiorców. Takie możliwości uzyskają między innymi sklepy internetowe czy właśnie globalne firmy technologiczne.

Jednak jak informuje portal dlahandlu.pl, do tego typu rozwiązań podchodzimy z dużym dystansem. Jak wynika z badania, chce się na to zgodzić tylko 12 proc. badanych Polaków. Jedyne co się zmieniło od zeszłego roku, kiedy też przeprowadzono badania, to wzrost odsetka nie mających zdania na ten temat - z 34 do 38 proc.

A co z tymi, którzy chcą zaufać nowym rozwiązaniom? 1/3 spośród nich chętnie udostępni dane do logowania, ale tylko innemu bankowi - 33 proc. Na dalszych miejscach są: sklep internetowy - 24 proc., telekom - 23 proc., operator płatności - 19 proc.

Jak się okazuje, najmniej zaufania mamy do Google czy Facebook. Tylko 8 proc. z nas powierzyłoby im dane do logowania do swojego konta.

Co ciekawe, to właśnie o bankach nasi rodacy wciąż mają najlepsze zdanie. Ufa im aż 73 proc. Polaków

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
poszkodowany
6 lat temu
Ja ufam Bitcoinowi. Właśnie dziś po raz kolejny nie mogłem kartą zapłacić w kiosku, więc skończyło się na gotówce. Niestety, ten kiosk jeszcze nie przyjmuje w BTC.
Zalamana
6 lat temu
Nie ufam tylko nie mam wyjścia konto trzeba podać. Banki tak samo oszukuja i próbują cię okraść jak inni. Trzeba czytać myślec, czytać i myśleć oraz wyciągać wnioski
lisc
6 lat temu
To chyba logiczne ze w pierwszej kolejnosci zawierzamy nasze finanse instytucjom finansowym. Mamy tez konkurencyjne, dobrze zaprojektowane rozwiazania jak blik wiec ja np. nie widze wiekszej wartosci w korzystaniu z apple pay. Wystarcza mi karta kredytowa/payU/przelew/blik
antykorpo
6 lat temu
Jak tylko się dowiem, że mój (polski) bank udostępnia dane komuś innemu (zwłaszcza zagranicznym podmiotom) oprócz państwa... zamknę swoje konto i przejdę całkowicie na gotówkę. Google,Facebook,Apple,Microsoft itp. nie zasługują na żadne zaufanie.
vg
6 lat temu
banki to zło tego świata