Z powodu zmniejszenia zamówień tyska fabryka Fiata z początkiem października zmniejszy zatrudnienie o 435 osób. To pracownicy agencji pracy tymczasowej - podali przedstawiciele fabryki.
_ - Decyzja o ograniczeniu liczby pracowników zatrudnionych przez agencję pracy tymczasowej podyktowana jest znacznym spadkiem zamówień z rynków zagranicznych, dokąd jest adresowane prawie 98 proc. produkcji Fiat Auto Poland _ - wyjaśnił rzecznik spółki, Bogusław Cieślar.
Na terenie tyskiej fabryki Fiata pracuje obecnie około 12 tys. osób, z czego blisko 5,5 tys. (po odejściu 435 osób) to załoga Fiat Auto Poland, a pozostali - spółek kooperujących z Fiatem.
Sygnały o zmniejszającym się popycie na samochody napływały już latem. We wrześniu ogłoszono dwa dni zbiorowego urlopu w dni robocze. Każdy dzień bez produkcji oznacza około 2 tys. samochodów mniej. Zakład pracuje w dni robocze na trzy zmiany.
W ubiegłym roku tyska fabryka, gdzie produkowane są fiaty panda i 500, lancia ypsilon oraz ford ka, wyprodukowała ponad 533 tys. samochodów. Tegoroczny plan zakłada produkcję około 500 tys. aut.
Czytaj więcej o fabryce Fiata w Polsce | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/64/t88896.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/mniejsza;produkcja;fiatow;w;tyskiej;fabryce,222,0,817118.html) | Mniejsza produkcja fiatów w tyskiej fabryce W porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku, z taśm montażowych zjechało o 16 proc. mniej samochodów. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/213/t128981.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ponad;81;6;mln;zl;straty;fiata;w;polsce,10,0,792586.html) | Ponad 81,6 mln zł straty Fiata w Polsce Przyczynami strat były m.in. umocnienie złotego, które uderzyło w eksporterów. |