Notowania

euro 2012
05.06.2012 12:33

Gadżety na Euro 2012. Ruszyły wielkie żniwa

Zdecydowana większość Polaków kupi gadżet na Euro 2012. Ale wydawać wiele nie chcemy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PRESS PHOTO CENTER/East News)

*Do mistrzostw szykują się nie tylko restauratorzy, hotelarze, mechanicy samochodowi, firmy transportowe, ale także centra handlowe. W większości ruszyła już sprzedaż piłkarskich gadżetów. Jak wynika z sondy Silesia City Center gadżet z logo Euro 2012 kupi w tym roku aż 62 proc. z nas, wydając na niego średnio 50 zł. *

Nic więc dziwnego, że w centrach handlowych na Euro zarobią praktycznie wszyscy. Począwszy od księgarni, sieci odzieżowych, a skończywszy na restauratorach, którzy będą organizować wspólne oglądanie meczy. A kibic to hojny klient. Jak wyliczył Mastercard, na gadżety związane z piłką nożną jest on skłonny wydać aż 13 proc. swojego _ piłkarskiego _ budżetu. Dla porównania na bilety przeznacza on jedynie 10 proc.

_ - Centrom handlowym, także tym spoza miast organizujących mistrzostwa, udziela się atmosfera piłkarskiej fety. Od ponad miesiąca trwa intensywna sprzedaż gadżetów. Sklepy już dziś dopingują polską reprezentację - _ śmieje się Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center w Katowicach.

Euro to przede wszystkim gadżety

Chociaż centra handlowe mało kojarzą się z boiskiem, to w czasie Euro większość z nich zamieni się w gigantyczne stragany sprzedające gadżety i upominki związane z mistrzostwami. Już dziś, w co czwartym sklepie znajdziemy akcenty związane z mistrzostwami. A to dopiero początek. Jak szacuje spółka PL 2012 na całym Euro zarobimy od 750 - 800 milionów złotych. Większość tej kwoty trafi do hotelarzy, restauratorów i firm usługowych. Sporą część kibice zostawią także w centrach handlowych, głównie warszawskich, wrocławskich i trójmiejskich. Ale nie tylko, bo jak tłumaczy Marta Drzewiecka, dla centrów handlowych w całej Polsce Euro 2012 to okazja, by przyciągnąć klienta.

_ - Kuszą zarówno same centra handlowe, organizując specjalne imprezy związane z EURO 2012, kuszą także najemcy. W dużej mierze restauratorzy, którzy przymierzają się do organizacji wspólnego oglądania meczy. To oni liczą na największe zyski, nawet w miastach, które nie są organizatorami mistrzostw. Sporo pieniędzy po EURO trafi także do kieszeni sprzedawców gadżetów i sieci odzieżowych. Ci wykorzystują mistrzostwa do promocji i sprzedaży już od początku tego roku. W czerwcu możemy się spodziewać prawdziwego biało-czerwonego boomu - _ mówi Drzewiecka.

Klaskacze, wuwuzele, T-shirty

A świętować chcemy i to najlepiej obwieszeni gadżetami. Na flagi, wuwuzele i czapki z barwami biało-czerwonymi wydamy średnio 50 zł. Taką kwotę deklaruje 43 proc. kibiców. Ponad 100 zł. gotowych jest przeznaczyć 21 proc. Rekordziści wydają nawet 500 zł. - do trąbki i flagi dokupując nawet specjalny dres, buty i koszulki. Oczywiście biało - czerwone. Po specjalne piłkarskie zabawki najczęściej na sklepowe półki sięgną mężczyźni. Aż 91 proc. deklaruje zakup jakiejś pamiątki. Wśród kobiet entuzjazm jest mniejszy. 34 proc. pań ma w planach zakup jakiegoś piłkarskiego gadżetu.

Koszulki, breloczki, wielkie biało-czerwone czapki, wuwuzele, gwizdki, szaliki znajdziemy dziś zarówno na specjalnie utworzonych stoiskach, jak również w sklepach znanych sieci odzieżowych, sklepach dla dzieci i salonach sportowych. Te stworzyły w tym roku specjalne limitowane serie t-shirtów, butów, bluz i toreb. Także w hipermarketach trudno przeoczyć piłkarskie gadżety. Hitem są specjalne pokrowce na lusterka i siedzenia samochodów oraz klaskacze. Ceny takich gadżetów zaczynają się od 1 zł, a kończą na 300-400 zł, jeśli decydujemy się np. na markową kurtkę z barwami narodowymi.

Dziecko to dobry klient

Ale wydawać będziemy nie tylko na siebie, także na dzieci. I to całkiem sporo. Zakup koszulki z nazwiskiem ulubionego piłkarza i piłki to wydatek rzędu 100 zł. Za inne gadżety, takie jak gry czy pościel z logo mistrzostw zapłacimy od 20 zł do 90 zł. Tego typu produkty znajdziemy dziś w większości sklepów z zabawkami i w sklepach internetowych dużych sieci np. SMYK Megastore, który na okres rozgrywek przygotował specjalną _ Strefę małego kibica _ z ofertą Euro 2012. Specjalne strefy dla dzieci powstaną także w centrach handlowych. W katowickiej Silesia City Center od 8 do 10 czerwca będzie działało sportowe miasteczko, m.in. z gigantycznymi dmuchanymi piłkarzykami.

Czytaj więcej w Money.pl
Szkoda wakacji na Euro, ale... Andrzej Zwoliński melduje posłusznie premierowi swoją gotowość do mistrzostw.
Mapy, wskazówki, trasy. Wszystko, czego potrzebujesz na Euro 2012 Money.pl przygotował serwis specjalny. O tym, jak dotrzeć na stadion czy strefę kibica.
Tagi: euro 2012, euro, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, gospodarka polska
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz