Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

GDDKiA ogłosiła nowy przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Łodzi

5
Podziel się:

Nowa droga połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S8 i stworzy pełny ring autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi.

GDDKiA ogłosiła nowy przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Łodzi
(Jacek Bereźnicki)

Łódzki oddział GDDKiA ogłosił w piątek nowy przetarg na budowę drogi ekspresowej S14, będącej zachodnią obwodnicą Łodzi. Wcześniej nie udało się wybrać wykonawcy tej inwestycji ze względu na zbyt wysokie ceny oferty.

Ogłoszenie przetargu przez regionalny oddziały GDDKiA to następstwo środowej decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w tej sprawie. Dotyczy ona budowy dwóch odcinków S14 w okolicach Łodzi i Zgierza o łącznej długości do 28,5 km. Pierwszy to fragment od węzła Lublinek do węzła Łódź Teofilów (z budową węzła), a drugi - od węzła Łódź Teofilów do miejscowości Słowik.

Nowa droga połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S8 i stworzy pełny ring autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi.

Inwestycja ma być realizowana w formule "Projektuj - Optymalizuj i Buduj" w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy.

To drugi przetarg na budowę brakującego odcinka drogi S14. W pierwszym postępowaniu - unieważnionym przez GDDKiA w kwietniu br. - nie udało się wybrać wykonawcy inwestycji, ponieważ najtańsza z ofert przekroczyła całkowitą wartość zadania o 264 mln zł.

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas niedawnej wizyty w Łodzi wyraził nadzieję, że dzięki optymalizacji projektu oferty wykonawców w nowym przetargu nie przekroczą zabezpieczonego budżetu w wysokości 1,79 mld zł (razem z odszkodowaniami za grunty).

Wideo: *ekspresówki "2+1" mogą uratować plany budowy dróg*

Jak poinformował rzecznik prasowy łódzkiej GDDKiA Maciej Zalewski, zakres zamówienia, łącznie dla dwóch odcinków, obejmuje m.in.: budowę dwujezdniowej trasy o nawierzchni bitumicznej wraz z przynależną infrastrukturą techniczną, w tym węzłów drogowych, kilkudziesięciu wiaduktów i mostów, przebudowę odcinków istniejących dróg, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz likwidację kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Wykonawca będzie miał za zadanie przygotowanie niezbędnej dokumentacji technicznej i projektowej oraz wybudowanie fragmentu drogi ekspresowej o łącznej długości do 28,5 km - w zależności od przyjętych przez zwycięzcę przetargu rozwiązań.

- Zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca. Nie dotyczy to jednak etapu projektowana, do którego okresy zimowe są wliczane - wyjaśnił Zalewski.

Dodał, że minimalny termin realizacji wynosi 32 miesiące od daty zawarcia umowy, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Kryteriami oceny ofert w łódzkim przetargu mają być: cena - 60 pkt. oraz kryteria pozacenowe dotyczące jakości - 40 pkt.

GDDKiA przewiduje, że umowę z wykonawcą lub wykonawcami uda się podpisać wiosną przyszłego roku.

Jak podkreślili przedstawiciele GDDKiA, "budowa tego odcinka drogi ekspresowej S14 jest niesłychanie ważna zarówno z punktu widzenia strategii transportowej w regionie, jak i dla całego transportu krajowego". Domknięcie autostradowego ringu wokół Łodzi ma poprawić warunki życia mieszkańców Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także radykalnie skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania.

gospodarka
inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(5)
TIRówka
7 lat temu
ale poco ????
Dorota
7 lat temu
Dajcie ludziom spokojnie żyć głęboko sobie wsadzcie s14
smieszek88
7 lat temu
Kolejna ściema. S14 nie będzie bo PO i Hanka Zdanowska są zbyt mocni w Łodzi.
Dreswe
7 lat temu
Patologia Wykorzystywanie firm
ikus
7 lat temu
PIS chce budować tylko nie mają kasy . Znów zaczyna się jak za PRL tanim kosztem a potem następcy niech remontuja. Szkłem pupci nie potcirac bo się skaleczycie