Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Grupa CCC chce podbić szwajcarski rynek. Kupuje 100-letnią lokalną firmę

Grupa CCC chce podbić szwajcarski rynek. Kupuje 100-letnią lokalną firmę

Polska grupa CCC wchodzi do Szwajcarii i przejmuje znaną lokalną firmę Fot. Bartosz Wawryszuk
Polska grupa CCC wchodzi do Szwajcarii i przejmuje znaną lokalną firmę

Grupa CCC poinformowała, że nabyła 70 proc. akcji spółki Karl Voegele AG. Szwajcarzy mają w tej chwili niemal 220 sklepów z obuwiem i dwie rozpoznawalne marki - Voegele oraz Bingo.

- To realizacja naszej strategii i szansa na wejście na nowy rynek - poinformowała polska spółka. Za 70 proc. akcji CCC zapłaci 10 mln franków szwajcarskich, a więc nieco ponad 36 mln zł.

Rubik o kampanii CCC. Zobacz wideo:

 

 

Choć Voegele to rozpoznawalna marka, to ostatnio szwajcarska firma miała problemy - zeszły rok zakończyła ze stratą i była w trakcie restrukturyzacji. Grupa CCC będzie miała też opcję zakupu pozostałych 30 proc. akcji szwajcarskiej firmy.

CCC działa obecnie w 19 krajach i coraz częściej przejmuje lokalne firmy. W kwietniu przejęła na przykład rumuńską Shoe Express za 33 mln euro.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

ccc, szwajcaria, grupa ccc
Czytaj także
Polecane galerie
Mariusz
2018-05-24 13:08
To może się w końcu nauczą normalnych zachowań. CCC sprzedaje tandetę, a proces reklamacyjny to jawna kpina z klienta. W Szwajcarii takie numery nie przejdą...
Kuku
2018-05-24 12:58
Ciekawe... CCC ma od trzech lat ogromne straty, Myślę, że zakup szwajcarskiej firmy ma umożliwić "bezpieczne" wyprowadzenie majątku CCC przed ogłoszeniem jego upadłości. Taki myk stosowany jest dość powszechnie, a wierzyciele mogą obejść się ze smakiem. Skarga pauliańska jest procedurą skomplikowaną i w skali dużych firm prawnicy nie chcą jej składać.
Falcon
2018-05-23 20:59
Voegele była w Polsce przez kilka lat jako jeden z niewielu sklepów z normalną klasyczną odzieżą w normalnych cenach. Taki ekonomiczny P&C. Może CCC wróci ten koncept? Klienci 60+ mają pieniądze i chcą gdzieś zrobić zakupy nie przeplacajac za metkę.
Pokaż wszystkie komentarze (17)