Opublikowane w mediach informacje prasowe rekordzisty warte były szacunkowo tyle samo, co reklamy za 300 milionów złotych - szacuje firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Uwolnienie rynku energetycznego w Polsce w 2007 roku wymusiło zmianę taktyki marketingowej firm sektora energetycznego. Wykorzystywane są m.in. sponsoring wydarzeń, klubów sportowych oraz promocja poprzez działania związane z ochroną środowiska.
Z najszerszym przekazem do konsumentów dociera lider rynku, PGE, która zajęła pierwsze miejsce w badaniu Top Marka przygotowanym przez _ PRESS-SERVICE Monitoring Mediów _ i miesięcznik _ Press _.
_ - W ciągu 12 miesięcy jej nazwa wystąpiła w prasie ponad 15 tys. razy. Ekwiwalent reklamowy rocznej komunikacji przekroczył wartość 300 mln złotych - _wyliczają autorzy badania. _ - Drugie miejsce pod względem zarówno liczby publikacji, jak i ich zasięgu zajął Tauron, o którym pojawiło się aż przeszło 10 tys. tekstów, odpowiadających reklamom o wartości 178 mln zł. Podium uzupełniła Energa, której dotyczyło 6,6 tys. publikacji o wartości 133 mln zł. _
Najlepiej promujące się firmy energetyczne | |||||
---|---|---|---|---|---|
miejsce | marka | punkty za liczbę | punkty za zasięg | punkty za wydźwięk | suma |
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów | |||||
1. | PGE | 41 | 41 | 20 | 102 |
2. | Tauron | 27 | 25 | 21 | 73 |
3. | Energa | 17 | 15 | 19 | 51 |
4. | Enea | 12 | 15 | 16 | 43 |
5. | Vattenfall | 3 | 4 | 24 | 31 |
*Tegoroczna analiza Top Marka *dotyczyła publikacji, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy - od 1 lipca 2010 do 30 czerwca 2011.
PGE oraz Tauron występowały w mediach w kontekście notowań giełdowych oraz sytuacji na rynkach kapitałowych. Pierwszy podmiot jest jednym z największych przedsiębiorstw notowanych na warszawskim parkiecie, natomiast drugi w okresie objętym badaniem zadebiutował na GPW oraz wszedł w skład indeksu WIG20.
Dużo miejsca zajęły medialne informacje dotyczące planowanych lub realizowanych zmian własnościowych w branży energetycznej. Dziennikarze szczegółowo informowali o planach ministerstwa skarbu w kwestii prywatyzacji Enei (czwarta w rankingu Top Marka). Piąty Vattenfall bardzo często występował w mediach w kontekście spekulacji oraz decyzji o wycofaniu się z polskiego rynku.
Więcej o rynku energetyki czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/104/t130920.jpg ) ] (http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/pge;dystrybucja;dostala;kare;za;wykorzystywanie;dominujacej;pozycji,110,0,937838.html) | Wielki koncern nadużywał pozycji. Zapłaci karę PGE Dystrybucja zajmuje się dystrybucją energii elektrycznej do ponad pięciu milionów odbiorców. Spółka działa w województwach świętokrzyskim, łódzkim, mazowieckim, małopolskim |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/25/t75545.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/polska;chce;rozwijac;wykorzystanie;geotermii;razem;z;islandia,248,0,916984.html) | Mają duże doświadczenie i pomogą Polsce Polska i Islandia podpisały we Wrocławiu memorandum o współpracy w zakresie energetyki odnawialnej. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/237/t18669.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/sikorski;gaz;lupkowy;moze;wplynac;na;gazowy;import,119,0,877431.html) | Sikorski: Będziemy samowystarczalni Minister Spraw Zagranicznych uważa, że złoża gazu łupkowego w Polsce mogą przyczynić się do zmian w polityce importowej błękitnego surowca. |