Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Katastrofa kolejowa: 44 osoby w szpitalach

0
Podziel się:

Dotychczasowy bilans katastrofy pociągów to 16 ofiar i 44 rannych. Prokuratura ma już pierwszych podejrzanych.

Katastrofa kolejowa: 44 osoby w szpitalach
(PAP/Andrzej Grygiel)

44 osoby ranne w katastrofie kolejowej pod Szczekocinami nadal pozostają w szpitalach. Wczoraj po południu zakończone zostało przeszukiwanie miejsca zderzenia pociągów. Prokuratura kontynuuje śledztwo. Dobiega końca proces identyfikacji 16 ofiar.

W najpoważniejszym stanie są pacjenci leżący w szpitalu w Zawierciu i Czerwonej Górze.

Najwięcej pacjentów poszkodowanych w katastrofie - 7 - przebywa nadal w szpitalu św. Barbary w Sosnowcu. W Myszkowie i Zawierciu leży po 5 chorych, w Krakowie i Włoszczowie - po 4, w Piekarach Śląskich i Jędrzejowie - po 3.

Łącznie 6 pacjentów leczonych jest też w dwóch szpitalach w Częstochowie; 2 pacjentów leży w Dąbrowie Górniczej, po 1 w Katowicach, Czerwonej Górze, Busku Zdroju, Miechowie i Kielcach.

Na miejscu katastrofy akcja poszukiwania ciał zakończyła się wczoraj wczesnym popołudniem. Kilkadziesiąt minut wcześniej z torów uprzątnięto ostatni wrak lokomotywy ET-22. Potem do pracy przy naprawie linii przystąpiły służby kolejowe, zaczynając od odtwarzania zniszczonej sieci trakcyjnej.

Według ostatnich komunikatów PKP PLK, ruch jednym torem ma być na tej linii uruchomiony jutro, po obu torach - pojutrze.

Śledztwo w sprawie katastrofy prowadzi Prokuratura Okręgowa w Częstochowie. Śledczy zatrzymali dotąd dwoje dyżurnych ruchu. Nieumyślne spowodowanie katastrofy kolejowej zarzucają dyżurnemu ruchu posterunku w Starzynach.

Katastrofa kolejowa pod Zawierciem

  • fot: PAP/Jacek Bednarczyk
  • fot: PAP/Andrzej Grygiel
  • fot: PAP/Andrzej Grygiel [ ( http://static1.money.pl/i/glass.gif ) ] zobacz całą galerię(http://galerie.money.pl/katastrofa-kolejowa-pod-zawierciem-g411354.html) Według prokuratury to on w sobotę doprowadził do czołowego zderzenia pociągów w Szczekocinach, kierując jeden ze składów na niewłaściwy tor. Choć prokuratura wydała postanowienie o przedstawieniu dyżurnemu zarzutów, nie można go było nawet przesłuchać ze względu na stan zdrowia - nie zgodzili się na to lekarze psychiatrzy, którzy go zbadali.

W związku ze śledztwem zatrzymany został także drugi dyżurny ruchu, z innego posterunku kolejowego. Według informacji z poniedziałkowego wieczora, tej osobie nie przedstawiono do tego czasu zarzutu. Drugi dyżurny pozostawał zatrzymany do dyspozycji prokuratury, nie był przesłuchiwany. Prokuratura podawała, że okres 48 godzin od zatrzymania dyżurnych ruchu upływa we wtorek we wczesnych godzinach rannych.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/116/m206452.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/utrudnienia;na;kolei;po;katastrofie;ruch;wznowiony;bedzie;jutro,176,0,1039792.html) *Jutro pociągi pojadą pod Szczekocinami * Najpierw uruchomiony zostanie jeden tor - zapowiada PKP PLK. W śledztwo zaangażowanych jest około 10 prokuratorów - między innymi uczestniczą oni w sekcjach zwłok i oględzinach na miejscu katastrofy. Analizują dokumenty i zapisy, zabezpieczone w formie elektronicznej i papierowej. Pomagają im biegli z zakresu transportu kolejowego. Biegli zbadają m.in. rejestratory z elektrowozów.

Dotąd zidentyfikowano 15 z 16 ofiar katastrofy, wśród nich były Rosjanka i Amerykanka. Do poniedziałkowego wieczora śledczy nie mieli informacji o losie maszynisty pociągu Interregio. Nie stwierdzono, by wśród zidentyfikowanych osób było jego ciało, jednak jedna osoba miała być identyfikowana we wtorek - niewykluczone, że to właśnie poszukiwany maszynista.

W sobotę wieczorem w pobliżu Szczekocin koło Zawiercia - na zjeździe z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa - zderzyły się czołowo pociągi TLK _ Brzechwa _ z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio _ Jan Matejko _ relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka poruszał się pociąg Przemyśl-Warszawa. Oba składy miały razem 11 wagonów. Zginęło 16 osób, a 57 zostało rannych.

Więcej o katastrofie czytaj w Money.pl
Oto wstrząsający obraz polskich kolei. Raport Money.pl Na remonty i rozbudowę kolei wydajemy blisko trzy razy mniej niż Rumuni czy Słowacy. Jeżeli to się nie zmieni, jedną czwartą torów trzeba będzie zamknąć, bo jeździć się po nich nie da.
Katastrofa kolejowa: trauma może potrwać Ekspert ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej opowiada o poszkodowanych w katastrofie kolejowej koło Zawiercia.
Tak ratują ludzi. Kto za co odpowiada? Zobacz jak w przypadku katastrof pracują służby ratownicze.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)