- poinformował PAP po konferencji prasowej wiceminister gospodarki Edward Nowak.
'Do listopada powstanie krótka lista lokalizacji spośród propozycji w Polsce, Czechach i na Węgrzech, a do końca roku inwestorzy dokonają ostatecznego wyboru' - powiedział w czwartek PAP Nowak.
'Mam nadzieję, że na krótkiej liście znajdzie się któraś z polskich lokalizacji' - dodał. Ich przegląd inwestor rozpoczął w czwartek. Zostały one wybrane spośród proponowanych przez Ministerstwo Gospodarki.
Wartość inwestycji koncernów motoryzacyjnych to 1,5 mld euro. Zdolność produkcyjna fabryki ma wynosić 300.000 samochodów rocznie. Miałaby ona rozpocząć produkcję w 2005 roku.
Według Nowaka, dzięki niej zatrudnienie może znaleźć 13-14 tys. osób.
Przez budowę w Europie nowej fabryki małych aut koncerny chcą rozszerzyć sprzedaż swoich aut w tym regionie świata.
W 2000 roku udział aut japońskiego koncernu w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 3,7 proc., a Toyota sprzedała ponad 540.000 aut.
Udział Peugeota w rynku motoryzacyjnym w zachodniej Europie wzrósł do 13,8 proc. w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku, z 12,7 proc. w analogicznym okresie 2000 roku.