Same zaległości wobec zarządzającego warszawskim lotniskiem Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze wynoszą co najmniej kilkadziesiąt milionów złotych.
_ - Rada nadzorcza nakazała zarządowi opracowanie planu rozwiązania problemu _ - pisze _ Dziennik Gazeta Prawna _.
Zdaniem przewodniczącego rady nadzorczej PLL LOT Jacka Krawczyka, narodowy przewoźnik ma cztery możliwości wydobycia się z problemów finansowych._ - Pozyskanie finansowania z zewnątrz, restrukturyzacja długów, upłynnienie składników majątków lub kombinacja wszystkich tych trzech elementów _ - wylicza Krawczyk.
Zdaniem profesora Włodzimierza Rydzkowskiego z Uniwersytetu Gdańskiego, LOT ma szansę przetrwać, ale musi zmienić strategię. Według eksperta, obecny model biznesowy pochodzi z końca lat 80. i utrwala ówczesne mocarstwowe zapędy. Tymczasem - jak zauważa profesor Rydzkowski - pojawienie się tanich linii doprowadziło do tego, że zmieniło się położenie LOT-u.