Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Hubert : Orzechowski
|

Lotnisko Chopina ciągle rośnie. Nowe dane za 2018 r.

5
Podziel się:

Blisko pięć milionów osób odprawiło Lotnisko Chopina w Warszawie od początku tego roku.

Lotnisko Chopina broni swojej pozycji; uważa, że wyniki potwierdzają jego atrakcyjność
Lotnisko Chopina broni swojej pozycji; uważa, że wyniki potwierdzają jego atrakcyjność (Tomasz Jastrzebowski/REPORTER)

Oznacza to, że liczba podróżnych na Okęciu, w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem, wzrosła aż o 14,8 proc. Ten wynik napędziły przede wszystkim loty międzynarodowe. W tym segmencie liczba pasażerów wzrosła o 20 proc.

- Te dane wskazują, że pozycja warszawskiego lotniska jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wyraźnie wzrasta – powiedział cytowany w komunikacie rozesłanym do mediów Hubert Wojciechowski, dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina. Jego zdaniem w każdym miesiącu port lotniczy będzie obsługiwał co najmniej 1 mln pasażerów.

Zobacz także: Warszawskie lotnisko Chopina zostanie zamknięte

Lotnisko Chopina to obecnie największy terminal lotniczy w Polsce. W ubiegłym roku odprawiło się na nim blisko 16 mln pasażerów. To oznacza, że zbliża się do granic swojej przepustowości.

Z tego powodu rząd podjął decyzję o budowie nowego lotniska - Centralnego Portu Komunikacyjnego w podwarszawskim Baranowie. Ale inwestycja wzbudza kontrowersje. Kwestionowany jest jej sens ekonomiczny. Będzie kosztować ok. 35 mld zł i nie ma gwarancji, że będzie zarabiać.

Ponadto warszawski ratusz podkreśla, że do tej pory na włączenie Okęcia do infrastruktury miejskiej wydano 6,5 mld zł, więc budowa nowego portu to niegospodarność. Nawet Ministerstwo Infrastruktury przyznają, że przed ewentualnym zamknięciem warszawskiego terminalu trzeba będzie na niego wydać kilkaset milionów złotych. To koszt powiększania stanowisk odpraw i płyt postojowych dla samolotów.

Przeciwnicy likwidacji Okęcia podkreślają także jego inne atuty – przede wszystkim bliskość do centrum miasta, atrakcyjną zarówno z punktu widzenia biznesu i turystyki.

Nie można tego powiedzieć o odległym o kilkadziesiąt kilometrów od granic miasta Baranowie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
SP XXX
6 lat temu
Lotnisko rośnie , kurczą się kadry. Miotła zamiata od prawa do lewa. Nie liczą się doświadczenie i lata służby ,idzie NOWE bez doświadczenia i etosu pracy. Redukcja etatów to kasa na "nietykalnych" z nadania do spółki skarbu państwa a takie jest PPL W-wa
dr
6 lat temu
To nie Tusk niedawno chciał je sprywatyzowac??
dsd
6 lat temu
A kogo stać latać? Ja w życiu samolotem nie leciałem i nie stać mnie na to jak większość Polaków. Kto lata? Szefuniowie wszelkiej maści, więc niech mają jak najgorzej na lotnisku. Gdyby ludziom płacili należycie, to też by latali na wakacje, a nie latają więc i lotnisku się nie opłaca rozbudowa. Więc niech się pracodawcy gniotą na terminalu.
Pawel z Hambu...
6 lat temu
Ludzie kochani opanujcie sie z ta propaganda. Lotnisko z dala od centrum Warszawy jest nam potrzebne i tyle w temacie. Polska potrzebuje porzadnego lotniska przesiadkowego i cargo. Kto troszke polatal po swiecie wie o czym mowie. Takie lotnisko to ogromny kombinat, ktory napedza wiele innych dziedzin gospodarki. Dlaczego moje ulubione dojrzale mango ma przylatywac z Brazylii do Kolonii skoro moze do Baranowa na przyklad. Milo jest slyszec jezeli kolezanka z pracy, bedaca rodowita niemka z Hamburga, mowi, ze leci Lot-em w pazdzierniku do Singapuru z przesiadka w Warszawie. Popatrzcie na lotnisko w Amsterdamie - obsluguje 63 mln. pasazerow przy liczbie ludnoci Holandii wynoszacej 17 mln. Polska ma wielki potencjal w tym zakresie. Oczywistym jest, ze nie jest to na reke m.in. portom lotniczym w Niemczech nie wspominajac juz o naszej cudownej opozycji totalnej. Kto chce miec konkurencje za plotem. Okecie jest bez potencjalu rozwojowego. Warszawiakom korona z glowy tez nie spadnie jesli zamiast na nobliwe Okecie pojada do Baranowa. Dlaczego ten portal nie pisze jak rozwija sie np. lotnisko w Monachium, ktore jest calkiem nowe bo otwarte w 1992 i oddalone od centrum Monachium o ok 30-35 km. W 2017 roku obsluzylo ok. 45 milionow pasazerow. Niemcy maja 3 wielkie lotniska przesiadkowe (Frankfurt, Monachium, Dusseldorf) i buduja 4. w Berlinie. Przytoczone przyklady pokazuja, ze przynajmniej jeden duzy port lotniczy jest naszej Polsce bezwzglednie potrzebny. Pozdrawiam wszystkich serdecznie trzymajac kciuki za wspanialy nowy najwiekszy port lotniczy w Polsce.
Pilot
6 lat temu
Dlaczego głównym lotniskiem w Niemczech jest Frankfurt a nie Berlin ? Jeżeli ktoś zna luz znajdzie odp na to pytanie to dowie się też że w Warszawie nie powinno być głównego Lotniska międzynarodowego .