Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Krupnik traci polski rynek. Zamiast czystej wybieramy wódki kolorowe

Krupnik traci polski rynek. Zamiast czystej wybieramy wódki kolorowe

Czysta wódka Krupnik straciła spory kawałek rynku, nadrobiły to w części wódki kolorowe Fot. Tim Bartel / Flickr (CC BY-SA 2.0)
Czysta wódka Krupnik straciła spory kawałek rynku, nadrobiły to w części wódki kolorowe
Sobieski jest już drugą najlepiej sprzedającą się wódką na francuskim rynku. Właściciel tej marki gorzej sobie jednak radzi w Polsce. Marka Krupnik straciła w oczach polskiego smakosza mocnych trunków. Zyskują wódki kolorowe, a firma z Paryża ten trend najwyraźniej przeoczyła.

Sprzedaż wódki czystej w Polsce spadła o 0,8 proc. w pierwszych trzech kwartałach b.r. - tak wynika z szacunków francuskiej spółki Marie Brizard Wine & Spirits. Sama firma zanotowała jednak dużo większe straty na naszym rynku.

Wódka Krupnik, choć nadal ma poważanie u polskich konsumentów, to znacząco mniejsze niż rok temu. Sprzedaż jej czystej odmiany spadła w trzecim kwartale o aż 5,4 proc. rok do roku. Udział rynkowy zszedł do poziomu 14,9 proc. z 15,6 proc. rok temu.

Dużo lepiej wygląda rynek wódek kolorowych. Picie słynnej „pomarańczówki” z komedii „Nie ma róży bez ognia” Barei, to już nie jest najwyraźniej ujma dla Polaka, bo coraz częściej po nią sięga.

Rynek alkoholi w Polsce. Co najchętniej piją Polacy?


Choć rynek „czystej” stracił, to smakowych wódek sprzedano u nas w trzecim kwartale o aż 8,6 proc. więcej niż rok temu. A Krupnik, choć się najwyraźniej spóźnił z reakcją na zmianę upodobań konsumentów, to straty nadrabia i zwiększył sprzedaż swoich kolorowych odmian o aż 19,8 proc. rok do roku. Udział Krupnika w tym rynku wzrósł do 4,9 proc. z 4,4 proc. rok temu.

Sumując odmiany czyste i smakowe, sprzedaż Marie Brizard na polskim rynku spadła o 3,4 proc., choć sam rynek wódek - wyłącznie dzięki wódkom kolorowym wzrósł o 1,4 proc.

Sobieski podbija Francję

Król Sobieski uchronił kiedyś Europę przed podbojem muzułmańskiego Imperium Osmańskiego. Teraz wódka jego imienia podbija w coraz większym stopniu muzułmańską Francję.

Jak podaje Marie Brizard sprzedaż produkowanego w Polsce mocnego alkoholu pod marką Sobieski wzrosła we Francji o aż 10 proc. i dzięki temu udało się wejść na drugie miejsce na rynku oraz osiągnąć 15,4-procentowy w nim udział.

Co ciekawe Francuzi najwyraźniej nabrali ochoty na mocne napitki, bo o ile wódki zyskały w tym roku 2,9 proc. wolumenu sprzedaży, to wino i inne alkohole wytwarzane na bazie owoców sprzedawały się gorzej o ponad 9 proc.

Gorzej natomiast szła sprzedaż Sobieskiego w USA. Tu firma zrzuca winę na huragany we wrześniu. To utrudniło dostawy. Marie Brizard ma zamiar reagować zmieniając opakowania na amerykańskim rynku.

wódka, alkohole, sobieski, krupnik, rynek wódki w polsce, sprzedaż wódki, marie brizard
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
koneser
2017-11-15 11:34
Jestem zdziwiony: kolorowe wódki mają coraz mniej procent. Daaawno temu było 38%, później 36% a teraz 32%. Napitek dla kobiet i Azjatów bo normalny facet tego nie poczuje. Poza tym to czysta chemia, sztuczne barwniki i dodatki smakowe. Bleeee. Spadek popularności czystego Krupnika to objaw mody a nie walorów smakowych. Są 3 rodzaje wódki: najtańsze - czuć spiryt; średnia półka (od 18 zł do 40 zł) tu naprawdę nie ma żadnej różnicy, jakieś bajery, że potrójnie destylowana, woda źródlana etc., to czysty bajer; SMAKUJĄ TAK SAMO, testowałem ostatnio czarnego Stocka, szału nie ma, powinna kosztować 20 zł. No i najwyższa półka, ale tu trzeba wydać około 100 zł. Radzę omijać wynalazki na prezenty, dużo bajerów, ładne opakowanie, ale smak przeciętny.
Polak Katolik
2017-11-14 09:01
Podobno jakie czasy - takie trunki !!! ja piję bimberek i palę fajki ze wschodu !! zarabiam po prostu za mało na nasze ceny !!! moje 8000 zł to o wiele za mało na takie ceny !!!
Smakosz
2017-11-13 19:19
SOBIESKI????jedna z wielu okowit,fujjjjjjj
Pokaż wszystkie komentarze (489)