Notowania

wódka
08-11-2017 (12:30)

Krupnik traci polski rynek. Zamiast czystej wybieramy wódki kolorowe

Sobieski jest już drugą najlepiej sprzedającą się wódką na francuskim rynku. Właściciel tej marki gorzej sobie jednak radzi w Polsce. Marka Krupnik straciła w oczach polskiego smakosza mocnych trunków. Zyskują wódki kolorowe, a firma z Paryża ten trend najwyraźniej przeoczyła.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Tim Bartel / Flickr (CC BY-SA 2.0))
Czysta wódka Krupnik straciła spory kawałek rynku, nadrobiły to w części wódki kolorowe

Sprzedaż wódki czystej w Polsce spadła o 0,8 proc. w pierwszych trzech kwartałach b.r. - tak wynika z szacunków francuskiej spółki Marie Brizard Wine & Spirits. Sama firma zanotowała jednak dużo większe straty na naszym rynku.

Wódka Krupnik, choć nadal ma poważanie u polskich konsumentów, to znacząco mniejsze niż rok temu. Sprzedaż jej czystej odmiany spadła w trzecim kwartale o aż 5,4 proc. rok do roku. Udział rynkowy zszedł do poziomu 14,9 proc. z 15,6 proc. rok temu.

Dużo lepiej wygląda rynek wódek kolorowych. Picie słynnej „pomarańczówki” z komedii „Nie ma róży bez ognia” Barei, to już nie jest najwyraźniej ujma dla Polaka, bo coraz częściej po nią sięga.

Rynek alkoholi w Polsce. Co najchętniej piją Polacy?

Choć rynek „czystej” stracił, to smakowych wódek sprzedano u nas w trzecim kwartale o aż 8,6 proc. więcej niż rok temu. A Krupnik, choć się najwyraźniej spóźnił z reakcją na zmianę upodobań konsumentów, to straty nadrabia i zwiększył sprzedaż swoich kolorowych odmian o aż 19,8 proc. rok do roku. Udział Krupnika w tym rynku wzrósł do 4,9 proc. z 4,4 proc. rok temu.

Sumując odmiany czyste i smakowe, sprzedaż Marie Brizard na polskim rynku spadła o 3,4 proc., choć sam rynek wódek - wyłącznie dzięki wódkom kolorowym wzrósł o 1,4 proc.

Sobieski podbija Francję

Król Sobieski uchronił kiedyś Europę przed podbojem muzułmańskiego Imperium Osmańskiego. Teraz wódka jego imienia podbija w coraz większym stopniu muzułmańską Francję.

Jak podaje Marie Brizard sprzedaż produkowanego w Polsce mocnego alkoholu pod marką Sobieski wzrosła we Francji o aż 10 proc. i dzięki temu udało się wejść na drugie miejsce na rynku oraz osiągnąć 15,4-procentowy w nim udział.

Co ciekawe Francuzi najwyraźniej nabrali ochoty na mocne napitki, bo o ile wódki zyskały w tym roku 2,9 proc. wolumenu sprzedaży, to wino i inne alkohole wytwarzane na bazie owoców sprzedawały się gorzej o ponad 9 proc.

Gorzej natomiast szła sprzedaż Sobieskiego w USA. Tu firma zrzuca winę na huragany we wrześniu. To utrudniło dostawy. Marie Brizard ma zamiar reagować zmieniając opakowania na amerykańskim rynku.

Tagi: wódka, giełda, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska, gospodarka światowa, giełda na żywo
Źródło:
WP Money
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
08-11-2017

RadzioCiekawe czy te wódki które zdobywają Francję tak samo smakują i są produkowane na tej samej linii jak te przeznaczone na rynek polski?

08-11-2017

pepeNasze niby "Tradycyjne Wódki" robią już chyba z proszku do prania albo destylowanej benzyny 95 bo walą jak rozpuszczalniki a człowiek po nich … Czytaj całość

08-11-2017

gavvnic nie przegapiła po prosu czysta krupnik to najgorszy syf

Rozwiń komentarze (494)

Wybrane dla Ciebie