Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Problemy biura podróży Millenium. "Sprowadzimy turystów do Polski, oddamy pieniądze"

9
Podziel się:

Biuro podróży Millennium ogłosiło niewypłacalność. Za granicą przebywa około 350 klientów. Prezes firmy obiecuje, że wszyscy zostaną ściągnięci do Polski, a klienci, którzy nie zdążyli wylecieć na zaplanowany urlop, otrzymają zwrot poniesionych kosztów.

Prezes biura podróży Millenium deklaruje, że klienci, którzy nie wylecieli na urlop, otrzymają zwrot pieniędzy
Prezes biura podróży Millenium deklaruje, że klienci, którzy nie wylecieli na urlop, otrzymają zwrot pieniędzy (Karolina Rogaska/ wp.pl)

- To był najgorszy sezon w historii. Rynek wymusił niskie ceny imprez, co spowodowało, że wiele biur działało na granicy opłacalności – powiedział w rozmowie z RMF FM Arkadiusz Kurowski, prezes zarządu biura podróży Millennium Travel, które właśnie ogłosiło niewypłacalność.

Kurowski zapewnia, że turyści, którzy aktualni przebywają w Bułgarii, Grecji i Albanii, powrócą w najbliższych dniach bez problemów, gdyż ich powrót jest opłacony. W sumie jest to grupa 350 osób.

W znacznie gorszej sytuacji jest grupa 150 klientów, która miała w sobotę 22 września wylecieć do Grecji i Albanii.

Zobacz także: W 2019 ceny paliw wzrosną. "Nie ma możliwości, żeby koncerny nowy podatek wzięły na siebie"

- Te osoby muszą się zgłaszać do marszałka. Firma posiada pełne ubezpieczenie. Polisa w zupełności wystarczy na zwrot stu procent środków dla wszystkich, więc nikt nie będzie poszkodowany – powiedział na antenie Kurowski.

Zapewnił, że biuro podróży od dwóch dni jest w stałym kontakcie z marszałkiem. To, czego organizator nie był w stanie opłacić, przejmie na siebie marszałek razem z firmą ubezpieczeniową AXA, która jest gwarantem obowiązkowej polisy ubezpieczeniowej.

W poniedziałek na stronie internetowej biura podróży zostanie opisana pełna procedura odzyskiwania pieniędzy przez klientów, którzy nie zdążyli wylecieć. Informacje pojawią się też na stronie urzędu marszałkowskiego.

- AXA już zapowiedziała natychmiastowe zwroty środków, więc nikt nie straci ani złotówki – zapewnia prezes.

- Chciałbym przeprosić turystów, że zawiedliśmy. Staraliśmy się dotrwać do końca sezonu. Niestety, nie udało się – powiedział z żalem.

Kłopoty biura Millennium

Kierownictwo biura Millennium Travel International Sp. z o.o. wpisanego do rejestru organizatorów turystyki pod numerem 452/6/2011samo zwróciło się do urzędu z prośbą o pomoc i jest w stałym kontakcie z urzędnikami.

Koszt sprowadzenia Polaków do kraju wyniesie blisko 600 tys. złotych. Pierwsza grupa turystów ma wrócić do kraju dziś wieczorem.

Wyjazdy, które zgodnie z ofertą biura miały być zorganizowane po 20 września, zostały wstrzymane.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(9)
Marek
5 lata temu
dobrze że chociaż nie zostawią ich na lodzie i bez powrotu do domu.. no i zwrócą pieniądze. Chyba lepiej latać ze znanymi biurami podrózy. Ostatnio podróżowałem z Itaka wylot i powrót enterem był bez problemów dojechaliśmy i wróciliśmy
tak myślę
5 lata temu
Wielkie brawa za klasę, gość nie ucieka, nie chowa się po kątach, nie unika kontaktu, przeprasza... To naprawdę bardzo rzadkie. Warto to docenić....
x3
5 lata temu
Raz z nimi byliśmy(rok temu) i naprawdę pozytyw. Szloda, że nie wyszło.
Tomasz
5 lata temu
Ciekawe że inne znane biura nie bankrutuja tylko zawsze jakaś firmy krzak i oferują taniej wycieczki od tych firm nie wiadomego pochodzenia
Roziu
5 lata temu
Jak się przejada zyski płynące latami to potem jest tragedia. Jakby prawo gwarantowało zabranie prywatnego majątku takim właścicielom firm za takie machlojki, to nie byłoby upadłości.