Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Brytyjczycy blokują Murdocha. Obawiają się jego potęgi

Brytyjczycy blokują Murdocha. Obawiają się jego potęgi

Skok na brytyjskiego "Skya" zablokowany na kolejne 6 miesięcy Fot. Elliot / Splash News/EastNews
Skok na brytyjskiego "Skya" zablokowany na kolejne 6 miesięcy

Kontrolowany przez Ruperta Murdocha gigant "21st Century Fox" planuje przejąć największego dostawcę telewizji płatnej w Wielkiej Brytanii. Za "Sky" skłonny jest zapłacić 15 mld dol. Brytyjski rząd jest przeciwny, bo dałoby to Murdochowi zbyt duży wpływ na krajowe media.

Minister kultury, Karen Bradley, zwróciła się do brytyjskiego urzędu antymonopolowego (CMA) z prośbą o zbadanie ewentualnych skudów przejęcia telewizji "Sky" przez magnata prasowego Ruperta Murdocha – donosi CNN Money. Jak zasugerowała, przejęcie brytyjskiej telewizji dałoby rodzinie Murdochów zbyt duży wpływ na media w Wielkiej Brytanii.

Już teraz Murdoch kontroluje przez swoje przedsiębiorstwo trzy poczytne brytyjskie tytuły: "The Sun", "The Times" i "The Sunday Times". Po przejęciu "Sky" miałby trzecią największą grupę mediową na Wyspach. Byłby obecny zarówno w prasie, internecie, telewizji, jak i radiu. Dlatego nie ma zgody na przejęcie - stwierdziła Karen Bradley .

Złożenie wniosku do brytyjskiego urzędu antymonopolowego zablokowało przejęcie do marca 2018 roku. CMA ma bowiem 24 tygodnie na rozpatrzenie sprawy i wydanie opinii.

Zobacz również, z jakimi problemami musi zmierzyć się brytyjski parlament:

O skoku na brytyjską telewizję piszemy w money.pl od pewnego czasu. Londyn robi wszystko, aby przejęcie zablokować. Nie pomógł nawet fakt, że Murdoch obiecał, że "Sky" miałoby dużą dozę swobody. Redakcja byłaby niezależna, a przez pięć lat nie byłoby też żadnych cięć w budżecie.

Za telewizję skłonny jest zapłacić 15 mld dol. Tylko w Wielkiej Brytanii miliarder kontroluje już trzy poczytne brytyjskie tytuły: "The Sun", "The Times" i "The Sunday Times".

To już drugi raz, kiedy Murdoch przymierza się do przejęcie "Sky" - pisaliśmy o tym w money.pl. Poprzednie, nieudane podejście, miało miejsce w 2012 roku. Wtedy na przeszkodzie stanął skandal z podsłuchami, jakie dziennikarze z mediów Murdocha zakładali prominentnym politykom i osobom publicznym.

wielka brytania, murdoch, fox, sky
Czytaj także
Polecane galerie
ykucykduyikdyi
2017-09-16 15:28
Panie Morawiecki...., a co ten bank produkuje........może przynajmniej gwoździe? Czy go pan sprowadzi do nas, aby nas okradał z naszych pieniędzy?! Jaki deal zrobiliście???!!! Wytłumacz pan to społeczeństwu!
Białostocki DZIK
2017-09-15 11:27
Ale co na to PO? Przecież TVN, Interia, Onet, RMFFM, Radio Zet, Tok FM, oraz 70% prasy pisanej jest w zagranicznych mediach. O co chodzi tym Anglikom? Czyżby byli z PISu że mówią to samo co Kaczyński, że nie można dopuszczać do takiej koncentracji mediów w zagranicznych rękach bo to umożliwia sterowanie społeczeństwem w interesie innych państw i zagranicznych koncernów... Chyba ci Angole to PISOwcy...
Adam
2017-09-15 08:00
Murdoch porzyjaciel Rotschilda, częsty gość w posiadłości Rtoschilda na jednej z greckich wysp, robił tam nawet swoje urodziny. Jest też członkiem rady nadzorczej firmy Genie Energy która dostała koncesje na wydobywanie surowców w Syrii ale Asad to zatrzymał. W Genie Energy obok Murdocha współwłaścicielem jest Rotschild, Dick Chjaney wiceprezydent USA i byli szfowie C I A i Mo ss a. d więcej na wikipedii. Asad z taką siłą nie ma zbyt wielkich szans oni są w stanie spreparować każdą informacje medialną i wywiadowczą o Syrii
Pokaż wszystkie komentarze (7)