Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nawet 5 mld zł rocznie tracą firmy przez złą obsługę klienta

0
Podziel się:

20 proc. Polaków w zeszłym roku choć raz zrezygnowało z zakupu, bo jakość obsługi była niezadowalająca.

Nawet 5 mld zł rocznie tracą firmy przez złą obsługę klienta
(Yuri_Arcurs/iStockphoto)

Z badania przeprowadzonego przez Fundację Obserwatorium Zarządzania * wynika *, że blisko 20 proc. Polaków w zeszłym roku choć raz zrezygnowało z zakupu, bo jakość obsługi była niezadowalająca.

Fundacja Obserwatorium Zarządzania przeprowadziła badanie na temat obsługi klientów przez firmy na reprezentatywnej próbie tysiąca Polaków.

Klienci najczęściej wskazywali jako powód rezygnacji niekompetencję pracowników firmy. Na niekompetencję jako powód rezygnacji wskazało 28 proc. respondentów tych, którzy w minionym roku zrezygnowali choć raz z jakiejś usługi. 26 proc. osób, które w ubiegłym roku zrezygnowały z usług wskazało jako powód brak indywidualnego podejścia do konsumenta. Kolejny powód rezygnacji to nieuprzejmość pracowników - wskazało go 24 proc. rezygnujących.

Na kolejnych miejscach znalazły się trudności w kontakcie i skomplikowane procedury (po 16 proc. wskazań), zbyt nachalni pracownicy (14 proc.), brak zainteresowania ze strony pracowników (12 proc.).

Respondenci pytani, z jakich usług w zeszłym roku zrezygnowali, w 21 proc. przypadków odpowiedzieli, że chodziło o dostarczanie telewizji kablowej lub satelitarnej, po 19 proc. wskazań dotyczyło artykułów spożywczych i usług ubezpieczeniowych, 17 proc. usług bankowych lub finansowych, a 15 proc. - usług telefonii komórkowej.

Jak wynika z wyliczeń Fundacji, rocznie z zakupu usług bądź towarów rezygnuje ponad pięć milionów Polaków. Straty firm z tego tytułu do nawet 5 mld zł rocznie.- _ Polskie firmy nastawiają się głównie na nowych klientów _ - powiedział prezes Fundacji Obserwatorium Rozwoju Ireneusz Tomczak.

_ - Tymczasem w epoce coraz większej dostępności do usług coraz trudniej zaproponować klientom coś nowego. Weźmy przykład telefonów komórkowych - jest coraz więcej nowych funkcji, ale klienci niekoniecznie są gotowi z tego powodu zmieniać telefon. Coraz bardziej liczy się więc lojalność konsumenta, relacje między nim a firmą, a także to, czy w razie potrzeby otrzyma pomoc i wsparcie _ - wyjaśnił prezes.

Dodał, że z realizowanego przez Fundację programu Firma Przyjazna Klientowi korzysta rocznie ok. 150 firm. Program polega na audycie poziomu jakości obsługi i satysfakcji klienta. Po przejściu audytu firmie przysługuje prawo do posługiwania się Godłem Firma Przyjazna Klientowi. Godło nadawane jest na okres 12 miesięcy. Po upływie roku Fundacja zachęca do ponownego badania satysfakcji swoich klientów.

Fundacja Obserwatorium Zarządzania jest instytucją otoczenia biznesu, zajmującą się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu. W ramach działań Obserwatorium realizowane są stałe autorskie programy badawczo - rozwojowe poświęcone strategii prowadzenia biznesu, wykorzystania nowoczesnych form zarządzania, rynku pracy, technologii ICT, dostępu do kapitału dla małych i średnich firm.

Czytaj więcej w Money.pl
Poliester zamiast bawełny. Tak nas oszukiwali Inspekcja Handlowa ujawniła przekręty w branży odzieżowej i dziewiarskiej. Tysiące przypadków.
Można zmniejszyć koszta i nie zwalniać Ze statystyk wynika, że w trudnym dla gospodarki okresie wiele firm redukuje zatrudnienie
Zaskakujące sygnały z firm. Większość planuje... Sprawdź, jak to odbije się na rynku pracy.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)