Notowania

gospodarka
25-06-2018 (11:32)

Rynek browarniczy uwielbia mundial i wysokie temperatury. Polacy zachwyceni piwami regionalnymi

Branża piwa przeżywa najlepszy okres od lat. Gorące lato sprzyja spożyciu, które i tak stabilizuje się na wysokim poziomie. Konkurencja staje się coraz mocniejsza i rośnie rola piw regionalnych na rynku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(MAREK LASYK/REPORTER/EAST NEWS)
Wartość sprzedaży piwa i średnie spożycie w Polsce nie zmienia sie diametralnie i ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie

Branża piwna przeżywa najlepszy okres od lat. Gorące lato sprzyja spożyciu, które i tak stabilizuje się na wysokim poziomie. Konkurencja staje się coraz mocniejsza i rośnie rola piw regionalnych na rynku.

Jak podaje „Rzeczpospolita”, Polacy wydają na piwo ponad 15,5 mld zł w skali roku, a jedna osoba rocznie wypija ok. 90 l. Klienci mają w czym wybierać, ponieważ na rynek wchodzą nowe firmy.

Eksperci zaznaczają, że okoliczności do picia trunków alkoholowych są sprzyjające. - Piwo sprzedaje się najlepiej, gdy za oknem słońce, a temperatura wysoka. Dodatkowo w sprzedaży zwykle pomaga duża impreza sportowa, nawet jeśli nie odbywa się w Polsce - mówi dla „Rz” Adam Dużyński, analityk rynku alkoholu z firmy Nielsen.

I wszystko wskazuje na to, że ten sezon dla branży będzie znakomity. Mistrzostwa w Rosji i wysokie temperatury bardzo pomagają kibicom w podjęciu decyzji o przejściu się w czasie przerwy do osiedlowego sklepu i kupieniu ulubionego piwa.

- Dane o sprzedaży piwa za ostatnie 12 miesięcy są obciążone danymi za 2017 r., który był dość słaby, zwłaszcza druga połowa roku. Lato było chłodniejsze, więc i popyt niższy. W 2018 r. widzimy wyraźną poprawę w sprzedaży piwa w Polsce, co jest m.in. efektem upalnego maja - tłumaczy dla „Rz” Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash, prowadzącej sieci Lewiatan czy abc.

Znawcy rynku zauważają, że piwa regionalne zdobywają coraz to większą popularność wśród konsumentów. Zaczynamy cenić produkty wytwarzane przez polskie lokalne browary. Dodatkowo częściej sięgamy po piwa kraftowe, smakowe, gatunkowe i bezalkoholowe.

Dane Nielsena pokazują, że spada sprzedaż piwnych marek własnych o 17,4 proc. Za to GUS podaje, że w kwietniu 2018 r. cena 0,5-litrowej butelki piwa jasnego pełnego wynosiła średnio 2,82 zł, co daje wynik o 4 grosze mniejszy niż w czerwcu 2014 r.

Zobacz też: Zakaz reklamy piwa. Państwo na tym straci miliony

- Głównych przyczyn obniżek w Polsce należy upatrywać w silnej konkurencji cenowej między największymi graczami oraz ze strony pozostałych wyborów alkoholowych – cydru, win czy napojów spirytusowych - mówi dla „Rz” Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: gospodarka, piwo, wiadomości, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
26-06-2018

jaNie piję dużo piwa, a jak już całość przywożę z Czech i Niemiec. Po nocach czasem śni się piwo sprzed 1990 roku.

25-06-2018

wróg nie dał się napić naszym.Wszyscy pili prócz piłkarzy i to są skutki. Samosierrę nasi pod wpływem brali. :)) Teściowi memu Amerykanie podczas inwazji wódkę, prezerwatywy i … Czytaj całość

26-06-2018

PigmejNic dziwnego skoro nasze ulubione piwka traca z roku na rok procenty i staja sie siurami, ktorych nie da sie juz pic. Sam tego doswiadczylem, sporo … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (4)

Wybrane dla Ciebie