Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie

PILNE
Średnie pensje rosną w skali roku; ale dwa ostatnie miesiące to spadki

Rynek browarniczy uwielbia mundial i wysokie temperatury. Polacy zachwyceni piwami regionalnymi

Rynek browarniczy uwielbia mundial i wysokie temperatury. Polacy zachwyceni piwami regionalnymi

Wartość sprzedaży piwa i średnie spożycie w Polsce nie zmienia sie diametralnie i ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie Fot. MAREK LASYK/REPORTER/EAST NEWS
Wartość sprzedaży piwa i średnie spożycie w Polsce nie zmienia sie diametralnie i ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie

Branża piwna przeżywa najlepszy okres od lat. Gorące lato sprzyja spożyciu, które i tak stabilizuje się na wysokim poziomie. Konkurencja staje się coraz mocniejsza i rośnie rola piw regionalnych na rynku.

Jak podaje „Rzeczpospolita”, Polacy wydają na piwo ponad 15,5 mld zł w skali roku, a jedna osoba rocznie wypija ok. 90 l. Klienci mają w czym wybierać, ponieważ na rynek wchodzą nowe firmy.

Eksperci zaznaczają, że okoliczności do picia trunków alkoholowych są sprzyjające. - Piwo sprzedaje się najlepiej, gdy za oknem słońce, a temperatura wysoka. Dodatkowo w sprzedaży zwykle pomaga duża impreza sportowa, nawet jeśli nie odbywa się w Polsce - mówi dla „Rz” Adam Dużyński, analityk rynku alkoholu z firmy Nielsen.

I wszystko wskazuje na to, że ten sezon dla branży będzie znakomity. Mistrzostwa w Rosji i wysokie temperatury bardzo pomagają kibicom w podjęciu decyzji o przejściu się w czasie przerwy do osiedlowego sklepu i kupieniu ulubionego piwa.

Czytaj też: Marek Jakubiak sprzedaje browar Ciechan

- Dane o sprzedaży piwa za ostatnie 12 miesięcy są obciążone danymi za 2017 r., który był dość słaby, zwłaszcza druga połowa roku. Lato było chłodniejsze, więc i popyt niższy. W 2018 r. widzimy wyraźną poprawę w sprzedaży piwa w Polsce, co jest m.in. efektem upalnego maja - tłumaczy dla „Rz” Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash, prowadzącej sieci Lewiatan czy abc.

Znawcy rynku zauważają, że piwa regionalne zdobywają coraz to większą popularność wśród konsumentów. Zaczynamy cenić produkty wytwarzane przez polskie lokalne browary. Dodatkowo częściej sięgamy po piwa kraftowe, smakowe, gatunkowe i bezalkoholowe.

Czytaj też: Budżet na piwie, czyli gospodarcze dobrodziejstwa płynące z chmielu

Dane Nielsena pokazują, że spada sprzedaż piwnych marek własnych o 17,4 proc. Za to GUS podaje, że w kwietniu 2018 r. cena 0,5-litrowej butelki piwa jasnego pełnego wynosiła średnio 2,82 zł, co daje wynik o 4 grosze mniejszy niż w czerwcu 2014 r.

Zobacz też: Zakaz reklamy piwa. Państwo na tym straci miliony


 

- Głównych przyczyn obniżek w Polsce należy upatrywać w silnej konkurencji cenowej między największymi graczami oraz ze strony pozostałych wyborów alkoholowych – cydru, win czy napojów spirytusowych - mówi dla „Rz” Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

browar, piwo, mundial, piwo regionalne
Czytaj także
Polecane galerie
ja
2018-06-26 07:43
Nie piję dużo piwa, a jak już całość przywożę z Czech i Niemiec. Po nocach czasem śni się piwo sprzed 1990 roku.
Pigmej
2018-06-26 05:55
Nic dziwnego skoro nasze ulubione piwka traca z roku na rok procenty i staja sie siurami, ktorych nie da sie juz pic. Sam tego doswiadczylem, sporo piwa pije, ale tej wody bez smaku mam juz dosyc. Coraz czesciej wole wypic piwo inne dla smaku. Browary same sobie to zrobily robiac z piwa siki przez ostatnie kilka lat. W Anglii widzialem ostatnio Lecha rozlewanego w Holandii dla Asahi z Wielkiej Brytanii. Jak myslicie, czy to jest dobre piwo? Ja nie odwaze sie probowac.
Cha-cha
2018-06-25 16:42

Piwo sprzedaje się najlepiej, gdy za oknem słońce, a temperatura wysoka. Dodatkowo w sprzedaży zwykle pomaga duża impreza sportowa, nawet jeśli nie odbywa się w Polsce - mówi dla ,,Rz" Adam Dużyński, analityk rynku alkoholu z firmy Nielsen.

genialne!
Pokaż wszystkie komentarze (4)