Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Pociągi pojadą obwodnicą. Pół godziny krócej

0
Podziel się:

Na początku czerwca pierwsze pociągi przejadą nową obwodnicą Czerwieńska. Zakończyły się także prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek - Czerwieńsk.

Pociągi pojadą obwodnicą. Pół godziny krócej
(pkp.pl)

Na początku czerwca br. pierwsze pociągi przejadą nową obwodnicą Czerwieńska. Zakończyły się także prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek - Czerwieńsk. Realizacja całego projektu skróci czas podróży między Zieloną Górą a Poznaniem o pół godziny.

Obecnie czas przejazdu tą trasą jest wydłużony z powodu konieczności zmiany kierunku jazdy pociągu w Czerwieńsku. Ponadto stan techniczny torów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem pozwalał na rozwinięcie prędkości maksymalnie do 80 km/godz. Po modernizacji możliwa jest jazda z prędkością do 100 km/godz.

W ramach prac wyremontowano tory kolejowe na kilku odcinkach pomiędzy Zbąszynkiem a Czerwieńskiem oraz wybudowano urządzenia samoczynnej sygnalizacji na wybranych przejazdach kolejowych.

Najważniejszym elementem inwestycji jest budowa łącznicy kolejowej Pomorsko-Przylep o długości ponad 2 km. W ramach tych prac powstaje nowy tor, dwa nowe mosty kolejowe oraz trzy nowe przejazdy drogowe. Budowa kolejowej obwodnicy Czerwieńska weszła w końcową fazę. Według planu, pierwsze pociągi z nowych torów skorzystają w czerwcu br.

Rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Maciej Dutkiewicz poinformował, że inwestycja jest prowadzona z dbałością o środowisko naturalne. Trasa nowej linii, przebiegającej m.in. po dwóch mostach, uwzględnia potrzebę ochrony siedliska roślin i źródlisk znajdujących się na terenie obszarów Doliny Środkowej Odry i Doliny Leniwej Obry. W miejscowościach Babimost, Łęgowo Sulechowskie i Sulechów ustawiono ekrany akustyczne.

Zdaniem marszałek woj. lubuskiego Elżbiety Polak poprawa infrastruktury kolejowej wpływa na konkurencyjność regionu oraz jego rozwój gospodarczy. Z tego powodu władze regionu nadały projektom kolejowym rangę kluczowych w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego oraz przygotowywanej Strategii Rozwoju Polski Zachodniej.

Według Polak, Lubuskie jest liderem inwestycji w infrastrukturę techniczną. _ - W związku z tym mocno inwestujemy w rozwój kolei. PLK to znakomity partner. To nie są łatwe pieniądze unijne () bez rozwoju infrastruktury transportowej nie ma rozwoju gospodarczego, dlatego również w nowej perspektywie będzie to dla nas priorytet _ - podkreśliła marszałek.

Koszt pierwszego etapu modernizacji linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko-Przylep (obwodnica Czerwieńska) wynosi ok. 73,3 mln zł brutto. Z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13 PKP PLK na jej realizację otrzymały 35,7 mln zł dofinansowania.

Czytaj więcej w Money.pl
Polski pociąg tak szybko nigdy nie jechał Nowosądecka firma Newag wyprodukowała pociąg pasażerski Impuls, który - jako pierwszy skonstruowany w Polsce - przekroczył prędkość 200 km/godz.
TGV już od 10 euro. Tak się jeździ na świecie Francuskie koleje państwowe (SNCF) przedstawiły dziś tanią taryfę na podróż szybkimi kolejami TGV.
Podróż pociągiem? Od dziś nowy rozkład Przed południem - jak zapewniają kolejarze - nie było żadnych utrudnień. Zobacz, co się zmienia dla podróżnych.
wiadomości
wiadmomości
kraj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)