Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Poczta Polska wraca do gry o paczki. Efekt przegranej z największym rywalem

23
Podziel się:

Państwowy operator rzuca wyzwanie firmom kurierskim. Rusza z największą od blisko 15 lat inwestycją. Przypomnijmy, że niedawno Poczta Polska dostała prztyczka w nos do Inpostu. Ich paczkomaty okazały się bardziej popularne niż ich usługi.

Polacy coraz częściej kupują on-line. Nic dziwnego, że zarobić chce na tym Poczta Polska.
Polacy coraz częściej kupują on-line. Nic dziwnego, że zarobić chce na tym Poczta Polska. (Piotr Kamionka/REPORTER)

Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", Poczta Polska uruchamia wielką sortownię paczek za 50 mln zł. W ciągu kilku lat chciałaby zainwestować w kolejne. Mają dać jej przewagę na rynku firm kurierskich.

Nowa, już trzecia sortownia pozwoli obsłużyć do 2,5 mln paczek miesięcznie. Poczta liczy, że dzięki temu zwiększy liczbę przesyłek, które do niej trafiają, z 66 mln w 2016 r. do 110 mln za cztery lata i utrzyma 20-proc. dynamikę wzrostu sprzedaży takich usług - wyjaśnia gazeta.

Dziś państwowy operator to dopiero czwarty gracz pod względem przychodów na wartym ponad 5 mld zł rynku raczek. Jego udział szanuje się na 15 proc. Liderami są zagraniczni gracze: francuski DPD, niemiecki DHL i amerykański UPS.

* Innowacje w Poczcie Polskiej *

Państwowa spółka, zarządzana przez Przemysława Sypniewskiego, ma jednak ambicje, by odebrać rywalom utracony rynek. Stąd m.in. zakup w Niemczech skomplikowanego sortera, który zostanie uruchomiony w przyszłym roku w Zabrzu. Tak dużych inwestycji w tym sektorze spółka nie robiła od wielu lat.

Tymczasem paczkomaty zdeklasowały dostawy pocztą. Jakpisaliśmy na money.pl w 2017 roku tę formę przesyłki wybrało 22 procent klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 procent. Coraz mniej Polaków decyduje się na usługi poczty. W 2015 roku korzystało z niej 21 procent osób, a w 2017 już tylko 13 procent kupujących w sieci.

- Tegoroczne badania Gemiusa przyniosły nam rewelacyjne informacje. Paczkomat InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Warto przy tym zaznaczyć, że liczących się firm kurierskich jest blisko dziesięć, a Paczkomat InPost jest naszym unikalnym rozwiązaniem - komentował Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

gospodarka
inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(23)
nina
7 lat temu
[QUOTE] Poczta Polska wraca do gry o paczki [/QUOTE] Poczta Polska musi zweryfikować koszt swoich usług ! Przelew za energię elektryczną 3,50 zł, a ja wczoraj zapłaciłam w innym miejscu 1,99 zł. No i co ? już nie będę korzystać z usług Poczty Polskiej.
sdfg5632
7 lat temu
Brak kultury w urzędach pocztowych. Klienta uważają jako zło konieczne!!!!!!!!!!! Młodych gówniarzy i gówniary pozatrudniali i okradają klientów jak mogą wpisując to czego klient sobie nie życzy nie słuchają klienta co do nich mówi!!!!!!!!! Mailem tez nieprzyjemny incydent z pocztą i nawet na reklamację nie odpowiedzieli!!!!!!!!!
Bartek
7 lat temu
Poczta polska nigdy nie będzie lepsza skoro przetrzymuje w swoich sortowniach paczki po ok.2-3 dni
buko
7 lat temu
poczta polska niech zmniejszy opłaty za paczki paczka 3kg 27zł a inpost 11,6zł
Rr
7 lat temu
Polska poczta do dno. Zatrzymali się w prlu. Wolno, drogo i te baby niemiłe. Kiedyś byłem świadkiem jak jednaopierniczyla faceta, który czegoś nie wiedział. Z tych powodów nie korzystam z ich usług. Teraz już sama świata książki, zabawki i galanteria skórzana sprzedają. Żenada. Tak skończą ja tv kurskiego
...
Następna strona