Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

"Pocztowy" monopol Deutsche Post

0
Podziel się:

Tylko Deutsche Post może nadal używać nazwy "Poczta". Nie powiodła się próba konkurencji kasacji, w niemieckim urzędzie patentowym oraz urzędzie ochrony znaków towarowych, zastrzeżonej dla bońskiego koncernu nazwy. W ten sposób dawny monopolista utrzymuję znak towarowy dla marki "Poczta".

Nazwa "Poczta" jest w publicznym postrzeganiu ściśle związana z przedsiębiorstwem Deutsche Post, wyjaśniła w poniedziałek rzeczniczka urzędu. To usprawiedliwia dalszą ochronę prawną znaków towarowych: "Marka pozostaje zarejestrowana."

Wykreślenie ochrony prawnej znaku towarowego domagał się Związek Międzynarodowych Firm Ekspresowych i Kurierskich (BIEK). Jak powiedziała rzeczniczka, związkowi pozostaje jeszcze wystąpienie do sądu patentowego, aby podważyć decyzję, co związek będzie prawdopodobnie chciał zrobić.

Poczta przyjęła z satysfakcją decyzję urzędu patentowego i dodała, że widzi się w ten sposób wzmocniona w swoim postrzeganiu prawa, że także sporna nazwa „Poczta” – bez rodzajnika określonego (die Post) – jest zastrzeżone. O kasacji ochrony dla prostego znaku towarowego „Poczta” sąd federalny zadecyduje jesienią.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)