Pol-Mot Holding podtrzymuje swoje zainteresowanie Daewoo Motor Polska, jednak z wiążącymi decyzjami poczeka do rozmów z syndykiem i opracowania nowego biznesplanu DMP - poinformował PAP rzecznik Pol-Mot Holding SA, Jerzy Musiał.
'Ciągle podtrzymujemy swoje zainteresowanie uruchomieniem produkcji samochodu LD-100' - powiedział w poniedziałek PAP Musiał.
Sąd Gospodarczy w Lublinie ogłosił w poniedziałek upadłość lubelskich zakładów Daewoo Motor Polska Sp. z o.o. (DMP) z powodu ich niezdolności do płacenia długów.
Na początku czerwca 2001 roku Pol-Mot podpisał z DMP warunkową umowę o objęciu roli inwestora strategicznego w spółce i był nastawiony na rozpoczęcie w Lublinie produkcji nowego samochodu dostawczego LD-100.
Rzecznik Pol-Motu powiedział w poniedziałek, że obecnie jego firma będzie musiała przeprowadzić z wyznaczonym przez sąd syndykiem rozmowy o planach wobec DMP.
'Ciągle niewyjaśnione jest, i chyba na to pytanie nikt nam w tej chwili nie odpowie, czy banki udzieliłyby kredytów - a rząd gwarancji na te kredyty - potrzebnych do uruchomienia produkcji samochodu, gdyby Pol-Mot został inwestorem w podmiocie, który powstałby na bazie upadłego DMP' - dodał Musiał.
Pol-Mot chciałby uzyskać gwarancje rządowe na około 130 mln USD kredytów potrzebnych do uruchomienia produkcji LD-100.
'Na decyzję pozytywną, negatywną i na jakąkolwiek może wpłynąć tylko jedna rzecz: biznesplan sporządzony w oparciu o nową sytuację, taki, który będzie przyjęty i akceptowany przez banki oraz przez rząd' - powiedział Musiał.
Wcześniej zarząd Pol-Mot zakładał, że produkcja LD-100 może rozpocząć się w połowie 2002 roku. 'Na uruchomienie produkcji, według opinii fachowców, potrzeba 12-13 miesięcy. Tego czasu zostało nam bardzo niewiele' - powiedział Musiał.
W podpisanej w czerwcu umowie Pol-Mot deklarował gotowość podwyższenia kapitału zakładowego DMP o 20 mln dolarów i odkupienia od Daewoo Motor Co. takiej ilości udziałów, by posiadać 75 proc. kapitału spółki. Warunkiem było porozumienie z bankami wierzycielskimi i uzyskanie gwarancji skarbu państwa na zaciągnięcie kredytów niezbędnych do dokończenia inwestycji.
Po podpisaniu umowy Pol-Mot starał się podtrzymywać produkcję w lubelskiej fabryce przez złożenie zamówienia na produkcję 1.000 samochodów. Po wpłynięciu do sądu wniosku o ogłoszenie upadłości spółki Pol-Mot wstrzymał zamówienie kolejnej partii 500 samochodów.
Długi DMP sięgają 900 mln zł, a wartość księgowa całego majątku firmy wynosi około 970 mln zł. Wśród wierzycieli spółki znajdują się m.in.: Kredyt Bank, Bank Zachodni, BPH, Bank Handlowy, Pekao SA, LG Petro Bank i BIG BG.