Najbardziej spadła sprzedaż najtańszych wódek. Cały rynek straci w tym roku 5-6 procent.
Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego Leszka Wiwały Polacy z jednej strony ograniczyli spożycie, a z drugiej strony część konsumentów, mogła przejść z zakupami do szarej strefy, która już ma 10 procent udziałów w rynku - pisze _ Puls Biznesu. _
Według Wiwały rynek wódki w Polsce osiągnął już poziom nasycenia. _ Największy potencjał wzrostu mają wódki ze średniej i wyższej półki cenowej, podobnie jak whisky, której popularność rośnie nieprzerwanie od wejścia Polski do Unii Europejskiej _ - mówi Leszek Wiwała _ Pulsowi Biznesu _.
Gazeta dodaje, że nawet na kurczącym się rynku można szybko zwiększyć sprzedaż wódki. Świadczą o tym przykłady takich firm jak Grupa Sobieski czy Diageo. Pierwsza chwali się, że jej Krupnik jest najszybciej rosnącą marką wódki w Polsce. Druga szybkim wzrostem sprzedaży wódki Smirnoff Black.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://www.iwoman.pl/i/art/219/vs112347.jpg ) ] (http://www.iwoman.pl/na-serio/inews/alkohol;bez;kalorii;cudow;nie;ma,134,0,686470.html) | Alkohol bez kalorii? Cudów nie ma Czym naprawdę jest piwo o obniżonej wartości kalorycznej? Sprawdź, co kryje się za chwytliwymi hasłami reklamowymi. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/186/t84154.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/minimalna;cena;wodki;bronia;w;walce;z;szara;strefa,251,0,638971.html) | Minimalna cena wódki bronią w walce z szarą strefą W Rosji minimalna cena obejmuje alkohol sprzedawany w hurcie. |