Listopad przyniósł kolejne pogorszenie nastrojów konsumenckich Polaków, a odzwierciedlający koniunkturęwskaźnik klimatu konsumenckiego PENKON osiągnął najniższą wartośćw tym roku - podał Pentor.
_ - Na złe nastroje społeczne wpływa przede wszystkim negatywna ocena sytuacji ekonomicznej kraju. Samopoczucia konsumentów nie poprawia również ocena sytuacji gospodarstwa domowego, jako że wskaźnik OGD osiągnął również najniższą wartość w tym roku _ -
napisano w komentarzu.
28 procent badanych - czyli o 4 pkt procentowe mniej niż w miesiącu ubiegłym - uważa, iż przyszły rok przyniesie zmiany na lepsze, natomiast 30 procent - czyli o 10 pkt procentowych więcej niż we wrześniu - oczekuje pogorszenia sytuacji gospodarczej kraju.
44 proc procent ankietowanych uważa, że sytuacja ekonomiczna Polski
nie ulegnie zmianie w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W listopadzie osoby negatywnie oceniające obecną sytuację ekonomiczną Polski (pesymiści, zrezygnowani, sfrustrowani) stanowią 41,6 procent społeczeństwa. 58,4 procent Polaków natomiast pozytywnie odbiera sytuację ekonomiczną Polski.