Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polski pociąg tak szybko nigdy nie jechał

0
Podziel się:

Nowosądecka firma Newag wyprodukowała pociąg pasażerski Impuls, który - jako pierwszy skonstruowany w Polsce - przekroczył prędkość 200 km/godz.

Polski pociąg tak szybko nigdy nie jechał
(Mateusz Włodarczyk/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons)

Nowosądecka firma Newag wyprodukowała pociąg pasażerski _ Impuls _, który - jako pierwszy skonstruowany w Polsce - przekroczył prędkość 200 km/godz. Podczas testów na Centralnej Magistrali Kolejowej pojazd osiągnął 211,6 km/godz.

Jak poinformował PAP w środę dyrektor marketingu firmy Newag Józef Michalik, czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny z rodziny _ Impuls _ wyprodukowano na zamówienie Kolei Dolnośląskich. Do końca maja pięć sztuk tego typu pociągów ma trafić do przewoźnika.

_ Celem tego testu było zbadanie zachowania systemów i podzespołów pojazdu, głównie układu jezdnego, a także stabilności, sposobu prowadzenia i jazdy na łukach o dużych promieniach _ - wyjaśnił Michalik.

Podkreślił, że podczas próby wszystkie urządzenia i systemy zadziałały poprawnie i bez zastrzeżeń. Próba zrealizowana została na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, między Psarami a Górą Włodowską.

Dyrektor tłumaczył, że podczas normalnej eksploatacji pojazd nie będzie osiągał tak dużych prędkości, jego maksymalną szybkość określono bowiem na 160 km/godz.

Pociąg _ Impuls _ jest najnowszym produktem sądeckiej spółki. Pojazd zaprojektowano przy współpracy z partnerem - firmą EC Engineering z Krakowa. Posiada wszystkie dopuszczenia do eksploatacji, wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.

Sześcioczłonową wersję pojazdu zamówiła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Warszawie. Dotąd przewoźnik odebrał sześć składów, a w najbliższych miesiącach otrzyma kolejne trzy.

Newag jest jedną z największych polskich grup kapitałowych, która zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego. Spółka działa w segmentach: produkcji, modernizacji i napraw pojazdów pasażerskich, modernizacji i napraw lokomotyw spalinowych oraz modernizacji i napraw wagonów osobowych.

Produkcją, modernizacją i naprawami lokomotyw elektrycznych zajmuje się spółka zależna Newag Gliwice.

Rekord prędkości na polskich torach należy do włoskiego pociągu Pendolino, który testowany przez PKP S.A. w 1994 r., osiągnął na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość 250,1 km/godz.

Czytaj więcej w Money.pl
TGV już od 10 euro. Tak się jeździ na świecie Francuskie koleje państwowe (SNCF) przedstawiły dziś tanią taryfę na podróż szybkimi kolejami TGV.
Podróż pociągiem? Od dziś nowy rozkład Przed południem - jak zapewniają kolejarze - nie było żadnych utrudnień. Zobacz, co się zmienia dla podróżnych.
Kolejarze piszą list. "Ryzyko strajku..." Kolejna tura rozmów przedstawicieli kolejowych związków zawodowych z pracodawcami została przerwana, negocjacje mają być wznowione jutro.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)