Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw. Dostosowuje on polskie przepisy do unijnego prawa - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu.
Chodzi o unijną dyrektywę, która zaczęła obowiązywać w pierwszej połowie 2009 roku i umożliwia dodawanie większej niż dotychczas ilości biokomponentów do paliw ciekłych. Dyrektywa, jak podkreśliło CIR, wprowadza wymagania jakościowe dla oleju napędowego zawierającego do 7 procent estrów metylowych. Projekt zmienia również definicję oleju napędowego o zawartości estrów do 7 procent.
Według CIR, projekt ułatwi przedsiębiorcom wywiązywanie się z obowiązku realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego. NCW określa minimalny udział biokomponentów w sprzedawanych paliwach i biopaliwach ciekłych. W 2010 roku NCW wynosił 5,75 procent (według wartości opałowej); rok wcześniej 4,60 procent.
Do zwiększania udziału biokomponentów w paliwach i źródeł odnawialnych w produkcji energii zobowiązują Polskę przepisy unijne. Projekt ma wejść w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Czytaj w Money.pl | |
---|---|
[ ( http://static1.money.pl/i/h/84/t137044.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ceny;benzyny;znowu;w;gore,54,0,810806.html) | Ceny benzyny znowu w górę PKN Orlen i Lotos zdecydowały się na kolejną podwyżkę cen benzyny. |
[ ( http://static1.money.pl/i/h/132/t84612.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/biopaliwo;uszkadza;silnik;niemcy;sie;boja,140,0,790668.html) | Biopaliwo uszkadza silnik? Niemcy się boją Tymczasem, zdaniem ekspertów, 90 procent samochodów jest dostosowanych do biopaliwa. |