Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Pozwy zbiorowe przeciwko producentom aut. Niemcy idą w ślady USA

184
Podziel się:

Bawaria blokowała dotychczas pomysły współrządzącej SPD dotyczące wprowadzenia w Niemczech instytucji pozwów zbiorowych na wzór USA.

Pozwy zbiorowe przeciwko producentom aut. Niemcy idą w ślady USA
(materiały prasowe VW)

Niemiecki przemysł motoryzacyjny wstrząsany jest od dwóch lat skandalami związanymi z nielegalnymi praktykami, których celem było zaniżanie za pomocą specjalnego oprogramowania wyników pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników Diesla. Premier Bawarii Horst Seehofer nie wykluczył umożliwienia składania pozwów zbiorowych przeciwko producentom samochodów.

Bawaria jest jednym z bastionów przemysłu motoryzacyjnego na terenie Niemiec. W tym kraju związkowym główną siedzibę ma koncern BMW. Władze Bawarii były dotychczas bardzo wstrzemięźliwe w restrykcjach wobec producentów aut.

- Należy rozważyć także tę możliwość (pozwów zbiorowych). Nie będę temu przeciwny, jeżeli przemysł motoryzacyjny będzie nadal postępować tak, że ma się wrażenie, iż nie poczuwa się w sposób transparentny do swojej odpowiedzialności, a (u producentów) nie widać ani refleksji, ani pokory - powiedział Seehofer w wywiadzie dla telewizji ZDF.

Premier Bawarii zwrócił uwagę, że producenci samochodów spowodowali swoimi manipulacjami "ogromne straty wizerunkowe" dla kluczowej gałęzi przemysłu, jaką jest przemysł motoryzacyjny. - Jeżeli się to teraz nie zmieni, trzeba będzie pomyśleć o bardziej surowych karach - dodał bawarski polityk. Oceniając działania koncernów, Seehofer użył terminu "oszustwa".

Będąca jednym z najbardziej wpływowych landów Bawaria blokowała dotychczas pomysły współrządzącej SPD dotyczące wprowadzenia w Niemczech instytucji pozwów zbiorowych na wzór USA.

Niemiecki przemysł motoryzacyjny wstrząsany jest od dwóch lat skandalami związanymi z nielegalnymi praktykami, których celem było zaniżanie za pomocą specjalnego oprogramowania wyników pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników Diesla.

Pierwszym niemieckim koncernem motoryzacyjnym, który przyznał się do nielegalnych praktyk, był Volkswagen. W następstwie dochodzenia podległej rządowi USA Agencji Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen przyznał się we wrześniu 2015 roku do zainstalowania w łącznie około 11 mln samochodów oprogramowania pomagającego fałszować wyniki.

Oprogramowanie to, znane pod angielską nazwą "defeat device" (urządzenie udaremniające), w celach oszczędnościowych wyłączało system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom.

O manipulacje oskarżane są także m.in. firmy Porsche i Audi należące do koncernu Volkswagen.

2 sierpnia w Berlinie odbędzie się zorganizowane przez ministerstwo transportu spotkanie przedstawicieli władz centralnych i lokalnych z przedstawicielami koncernów motoryzacyjnych. Tematem rozmów będą metody zmniejszenia przez producentów samochodów z silnikiem Diesla emisji szkodliwych substancji.

motoryzacja
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(184)
WYRÓŻNIONE
Kolo
8 lat temu
Czemu Polska siedzi cicho i nie pozywa VW ? Niemcy nie mieli skrupułów zamykając polskie stocznie . VW truje środowisko i dostał pomoc publiczną od rządu już 2 razy i Bruksela milczy Donald Tusk i Bieńkowska zamiast dowalić Niemcom karę to są zajęci karaniem Polski .
em231
8 lat temu
dokladnosc niemiecka juz skonczyla sie 10 lat temu ,obecnie robia szmelc jak chiny
f3
8 lat temu
No chyba to jawne oszustwo, skoro Unia Europejska wprowadza jakieś normy, klient producentowi za to płaci aby jeździć samochodem "ekologicznym" a jest inaczej to nie da się tego inaczej nazwać.
...
Następna strona