Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
sas
27.10.2012 20:40

Problemy SAS. Przewoźnik jest na skraju bankructwa

SAS to obecnie największy przewoźnik lotniczy krajów nordyckich - Szwecji, Norwegii i Danii.

Podziel się
Dodaj komentarz
(monstermunch99/CC/Flickr)

Skandynawskie linie lotnicze SAS zagrożone bankructwem. Tak przynajmniej twierdzi szwedzka gazeta gospodarcza _ Dagens Industri _. Według niej, SAS może zbankrutować, jeśli nie zdoła porozumieć się z pożyczkodawcami w sprawie dalszych kredytów. Dyrekcja linii odmawia komentarza.

SAS to obecnie największy przewoźnik lotniczy krajów nordyckich - Szwecji, Norwegii i Danii.

Przedwczoraj spotkali się przedstawiciele banków kredytujących SAS i państw-wspołwłaścicieli linii. Było to już drugie tego typu spotkanie, zwołane w trybie pilnym. Nie ma oficjalnych informacji na temat efektów obu spotkań, wiadomo natomiast, że banki mają poważne wątpliwości, czy przekładać termin spłaty kredytów udzielonych SAS-owi, który wyznaczono na marzec przyszłego roku. SAS nie jest bowiem uważany za wystarczająco stabilną i solidną firmę.

Gazeta _ Dagens Industri _ pisze, że najbliższy doradca szwedzkiego ministra finansów podczas spotkania z przedstawicielami największych banków dał niedwuznacznie do zrozumienia, że dyrekcja linii lotniczych SAS może postawić firmę w stan upadłości.
Szwecja, Norwegia i Dania już wcześniej były krytykowane za zbyt duży zakres pomocy udzielanej SAS-owi. Teraz rozwiązania kryzysu w firmie domagają się banki-pożyczkodawcy.

Skandynawskie linie lotnicze utworzono w 1946 roku jako konsorcjum krajowych linii lotniczych Szwecji, Norwegii i Danii. Na główna siedzibę SAS wybrał Port Lotniczy Sztokholm Arlanda. SAS należy do sojuszu lotniczego Star Alliance, powstałego w 1997 roku jako zintegrowana międzynarodowa sieć transportu lotniczego.Te skandynawskie linie należą do najbardziej innowacyjnych i nowoczesnych przewoźników podniebnych. W latach 60. jako pierwsze linie lotnicze na świecie rozpoczęły przeloty nad biegunem północnym - skracając podróż do Japonii z 52 do 32 godzin.

Jako jeden z pierwszych wprowadził klasę ekonomiczną. Również jako pierwszy wprowadził samoloty pro-ekologiczne. SAS posiada ogromną siatkę połączeń, obsługując trzy kontynenty: Europę, Azję i Amerykę Północną.

Czytaj więcej o liniach lotniczych w Money.pl
Lufthansa chce wyjść z dołka. Skorzysta Polska? Największe niemieckie linie lotnicze Lufthansa chcą przenieść za granicę 1,1 tys. miejsc pracy w administracji.
Linia lotnicza przejmuje największego rywala Greckie linie lotnicze Aegean kupią swego głównego krajowego rywala Olympic Air za 72 mln euro - poinformowały zarządy obu spółek.
Opłaty za bagaż podręczny. Od teraz w... Węgierski przewoźnik Wizz Air obsługuje kilka tras z Anglii i Szkocji do Polski. Lata m.in. do Modlina, Katowic i Gdańska.
Tagi: sas, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, IAR, gospodarka światowa
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz