Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

Producenci wciskają klientom powietrze

0
Podziel się:

Pompowanie powietrza w opakowania nie jest jedynym trikiem. Coraz częściej też, producenci sprzedają mniej za tę samą cenę.

Producenci wciskają klientom powietrze
(cuttlefish/CC/Flickr)

Kontrola przeprowadzona przez niemiecką Centralę Konsumentów wykazała, że w opakowaniach produktów spożywczych jest często więcej powietrza, niż samego produktu, informuje Welt Online.

Hamburska Centrala Konsumentów skontrolowała 30 produktów, wskazanych przez poirytowanych klientów supermarketów. Zdjęcia rentgenowskie wykazały jednoznacznie, że wiele z opakowań zawiera często więcej powietrza niż samego produktu.

W przypadku 14 produktów opakowanie zawierało ponad 30 procent powietrza, w dziewięciu z nich zawartość powietrza w opakowaniu przekraczała 60 procent. Na liście skontrolowanych produktów znalazło się wiele znanych marek. Paczka drażetek M&M nie była pełna nawet w połowie, opakowanie Milky Way Minis - 40 proc. powietrza, opakowania z kulkami ryżowymi curry producenta Maggi zawierało 75 proc. powietrza. Rekordową zawartość powietrza w opakowaniu kontrola wykazała w przypadku lizaków marki Nimm 2 - aż 90 procent, informuje Welt Online.

_ - Wynik ten świadczy źle o producentach _, mówi Armin Valet z hamburskiej Centrali Konsumentów. Centrala zapowiedziała, że złoży zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia przez producentów wszystkich zakwestionowanych produktów.

Tymczasem wielkość opakowań uchodzi za ważny instrument marketingu, i ma decydujący wpływ na zachowanie konsumentów podczas zakupów. Producenci bronią się, że zawartość powietrza w opakowaniu produktu jest spowodowana wymogami produkcyjnymi i technicznymi. Jednak w świetle obowiązującego prawa dopuszczalna zawartość powietrza w opakowaniu nie może przekraczać 30 procent. Okręgowy Urząd Miar w Hamburgu zapowiedział już, że przyjrzy się sprawie.

Jak informuje Centrala Konsumencka, podobna sytuacja ma miejsce także w przypadku kosmetyków. Tu jednak przepisy nie są tak precyzyjne, co otwiera drogę do mamienia klientów wielkością produktu. Np. tubka kosmetyków może być nawet dwa do trzech razy większa, niż zawartość samego produktu.

Pompowanie powietrza w opakowania nie jest jedynym trikiem stosowanym przez producentów. Coraz częściej producenci redukują zawartość produktu sprzedając go w tej samej cenie. W tym przypadku zalecane jest porównywanie podstawowych cen produktu, które w supermarketach muszą być podawane także w przeliczeniu na litr lub na 1000 gram.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/26/t17178.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/co;trzecia;promocja;jest;oszustwem,110,0,318574.html) Co trzecia promocja jest oszustwem Jakie kruczki czają się w promocjach? Przeczytaj raport Money.pl zanim wybierzesz się na zakupy.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/75/t17227.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/10;razy;wiecej;polakow;bankrutuje,60,0,803900.html) 10 razy więcej Polaków bankrutuje Ustawa o upadłości konsumenckiej kończy właśnie dwa lata.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)