Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Gazeta Prawna"- promocja z ludzką twarzą

0
Podziel się:

Polskie firmy, wzorując się na zachodnich markach, zaczęły wykorzystywać w kampaniach reklamowych wizerunki gwiazd- pisze "Gazeta Prawna". Dziennk podkreśla jednak, że koszty promocji sięgającej czasem milionów dolarów, nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty.

Specjaliści wyjaśniają, że "wykorzystywanie znanych postaci, aktorów, gwiazd sportu czy muzyki w reklamie ma sens tylko wtedy, gdy wizerunek tych osób jest spójny z pożądanym wizerunkiem marki, dla której mają pracować". W przeciwnym razie nie pomoże nawet najbardziej znana twarz. Przykładem jest klapa kampanii piwa EB, z udziałem Jeana Reno. Reno otrzymał za to 500 tysięcy dolarów, ale akcja się nie powiodła, z powodu zbyt dużej rozbieżności między postacią francuskiego aktora, a polskim piwem.
"Gazeta Prawna" podkreśla jednocześnie, że znalezienie zgodności marki z wizerunkiem znanej osoby może przyspieszyć rynkową ekspansję produktu i skrócić czas potrzebny do jej wypromowania. Tak było w przypadku reklamy Nationale- Nederlanden z Markiem Kondratem lub "Cisowianką" z Edytą Górniak.

GP/MagM/sawicka

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)