Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Reklama w Polsce. TNS: Zaśmiecają krajobraz, a nie upiększają

0
Podziel się:

Dla 92 proc. badanych ważne jest, aby ich miejscowość ładnie wyglądała. Ze stwierdzeniem, że reklamy bardziej zaśmiecają, niż upiększają krajobraz zgadza się 66 proc. ankietowanych

Reklama w Polsce. TNS: Zaśmiecają krajobraz, a nie upiększają
(audreyjm529/CC/Flickr)

66 proc. Polaków uważa, że reklamy bardziej zaśmiecają, niż upiększają krajobraz - zbadał TNS Polska. Wyniki raportu poświęconego reklamom w przestrzeni publicznej zostaną przedstawione w formie iluminacji na budynku na warszawskim Powiślu.

W czwartek (12.09) TNS Polska zaprezentuje pełen raport _ Reklama w przestrzeni publicznej _. Nasze podejście do przestrzeni publicznej zostanie zilustrowane w formie muralu na budynku przy ul. Solec 85. Jego odsłonięciu będzie towarzyszyła multimedialna iluminacja, którą będzie można oglądać na Solcu w godz. od 20 do 22.

Na razie TNS Polska ujawnił część wyników raportu. Wynika z nich, że dla 92 proc. badanych ważne jest, aby ich miejscowość ładnie wyglądała. Ze stwierdzeniem, że reklamy bardziej zaśmiecają, niż upiększają krajobraz zgadza się 66 proc. ankietowanych (18 proc. było zdecydowanie na tak, 48 proc. raczej na tak). Według sondażu 23 proc. Polaków nie zgadza się, że reklamy szpecą krajobraz. 11 proc. w tej sprawie nie miało zdania.

W ramach badania Polaków zapytano także m.in. o to, czy uporządkowana przestrzeń publiczna ma dla nich znaczenie i jak odbierają poszczególne formy reklamy zewnętrznej. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie 1000 Polaków w wieku co najmniej 15 lat w czerwcu 2013 r.

Na potrzeby raportu przeprowadzono także dyskusję ekspercką, w której udział wziął m.in. senator Janusz Sepioł z PO, zaangażowanego w przygotowanie prezydenckiego projektu tzw. ustawy krajobrazowej.

Nowe regulacje mają zapoczątkować porządkowanie polskiego systemu prawa pod kątem ochrony krajobrazu. Ustawa ma dać możliwość gminom oddziaływania na ład przestrzenny, a także uregulować zasady ustawiania nośników reklamowych.

Czytaj więcej w Money.pl
Fatalne nastroje Polaków. Sytuacja jest zła Z badań CBOS wynika, że od kilku miesięcy w zasadzie nie zmieniają się oceny sytuacji politycznej w Polsce. Ponad połowa badanych (52 proc.) określa ją jako złą, jedna trzecia (34 proc.) jako przeciętną.
Tu kobiety są bite, rozbierane i poniżane Do Rady Etyki Reklamy wpływa coraz więcej skarg. Konsumenci piszą w nich, że kobiety są traktowane przedmiotowo, reklamy powielają stereotypy i narzucają przekaz oparty na szowinistycznych emocjach.
Wybielanie Beyonce. Przypadek czy celowy zabieg? Rasizm w reklamie. Oni uważają, że to dobry pomysł.
reklama
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)