W tym okresie ceny samochodów w Europie Zachodniej wzrosły o 4,6 proc. Największą dynamiką wzrostu cen charakteryzował się segment samochodów klasy niższej średniej.
Analitycy PwC przewidują presję producentów na harmonizacji cen w Europie. Proces ten jest już widoczny w krajach strefy euro.
"Istnieje coraz więcej dowodów na to, że ceny netto samochodów ulegają harmonizacji w obrębie strefy euro. W Polsce wzrasta niepokój koncernów samochodowych, które obawiają się, że duże zakupy leasingowe będą odbywać się w krajach o niższych cenach" - powiedział David Green z grupy motoryzacyjnej PwC.
Jego zdaniem odmienne systemy podatkowe oraz wahania kursów walut poza strefą euro powstrzymują tendencję do harmonizacji cen detalicznych.
Indeks cen nowych samochodów opracowywany jest wspólnie przez PwC i Eurocarprice.com. Tworzony jest on podstawie cen detalicznych 100 reprezentatywnych samochodów w 19 krajach Europy. Wskaźnik wyliczany jest na podstawie danych Jato Dynamics Ltd.